امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز عید قربان:

اقامه نماز عاملی برای استحکام صفوف مسلمانان مقابل کفار است

۱۳۹۶/۰۶/۱۱ - ۱۳:۳۶:۳۴
کد خبر: ۶۰۸۱۲۲
اقامه نماز عاملی برای استحکام صفوف مسلمانان مقابل کفار است
نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین از اقامه نمازهای روزانه، نماز جمعه و نماز عید به عنوان عاملی برای استحکام صفوف مسلمانان مقابل کفار یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، آیت‌ الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در خطبه‌ های نماز عید قربان که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، با تبریک فرارسیدن عید سعید قربان، اظهار کرد: نمازهای روزانه، نماز جمعه و نماز عید صفوف مسلمانان را در مقابل کفار مستحکم می‌ کند.

آیت‌ الله عابدینی افزود: در عید قربان مسائل معرفتی زیادی وجود دارد که هر سال باید مرور شوند.

وی تصریح کرد: خداوند در سوره حج با مقدمات بسیار مهمی عید قربان و قربانی را مطرح می‌کند و تاکید دارد تا شعائر الهی و همه آن چه که برای خدا است، بزرگ شمرده شوند و ما نیز وظیفه داریم تا عید قربان را که یکی از شعائر الهی است، بزرگ بشماریم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: قرآن به عنوان یکی از معادن مهم شعائر الهی محسوب می‌شود و باید در زندگی ما و در جامعه دیده شود زیرا با بهره‌ گیری از برکات فراوان آن، فساد، فحشا و منکر از جامعه دور می‌ شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: هر کسی در پی تعظیم شعائر الهی باشد، صاحب قلبی سالم و تقوای الهی است و خداوند وعده داده، آن‌ هایی که در پی ترویج بدی و منکر در بین مردم هستند، به عذاب دردناکی در دنیا و آخرت گرفتار می‌ شوند.

وی بیان کرد: قربانی دادن یکی از شعائر الهی به شمار می‌ آید و برای کسانی که احرام می‌ بندند، واجب و برای سایر مردم مستحب است و باید با نیت قرب الهی انجام شود زیرا خداوند به آن نیازی ندارد و این بنده است که به آن نیازمند است.

آیت‌ الله عابدینی با تأکید بر اینکه تقوا و ذکر از رهاوردهای مهم حج است، گفت: باید تلاش کنیم اهل تقوا و ذکر شویم زیرا این دو مهمترین دستاوردهای مناسک حج است و به همین دلیل مشخص می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

امام جمعه قزوین در ادامه با تاکید بر اینکه دغدغه‌ های ما در نمازهای عید بین‌المللی و جهانی می‌ شود، عنوان کرد: در نمازهای روزانه به فکر اهل محلی که به دلیل مشکلات و بیماری به نماز نمی‌ آیند، هستیم، در نماز جمعه به فکر مردم گرفتار کشور خواهیم بود و در نمازهای عید باید با همه مسلمانان و مستضعفان مظلوم جهان همدردی کنیم و به فکر آن‌ ها باشیم.

وی ابراز کرد: همانطور که جبهه کفر و شیطان برای منافع دنیایی خود در صفوف واحد قرار می‌ گیرند، مسلمانان جهان نیز باید در مقابل کفر و شیطان صفوف واحد تشکیل دهند و برپایی نمازهای روزانه، نماز جمعه و نمازهای عید در راستای این معنا قرار دارد و دل‌ های مسلمین را به یکدیگر پیوند می‌ زند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: انبیا الهی خود و فرزندانشان را فدا کردند تا مردم راه سعادت و خوشبختی و سعادتمندی در دنیا و آخرت را پیدا کنند.

آیت‌ الله عابدینی تصریح کرد: حضرت ابراهیم (ع) مأموریت پیدا کرد تا فرزند خود را قربانی کند و فرزند نیز که تربیت شده مکتب ابراهیمی بود، مأموریت الهی او را پذیرفت و خداوند که دید ایشان در دل فرزند را قربانی کرده و از او دل کنده است، قربانی دیگری را به او هدیه کرد.

وی در پایان یادآور شد: خداوند وعده کرده، آینده جهان به دست بندگان شایسته خواهد بود و جهان آینده، جهان ایمان و تقوا است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز