رییس پارک علم و فناوری استان قزوین:

راکتور خورشیدی برای نخستین بار در پارک علم و فناوری قزوین ساخته شده است

۱۳۹۶/۰۶/۱۲ - ۱۵:۰۵:۳۹
کد خبر: ۶۰۸۶۸۵
راکتور خورشیدی برای نخستین بار در پارک علم و فناوری قزوین ساخته شده است
رییس پارک علم و فناوری استان قزوین گفت: راکتور خورشیدی برای اولین بار در ایران برای ذخیره انرژی خورشیدی در شش ماه در پارک علم و فناوری قزوین ساخته شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، یوسف گرجی مهلبانی رییس پارک علم و فناوری قزوین در مراسم رونمایی از راکتور ذخیره هوشمند انرژی خورشیدی اظهارکرد: این راکتور برای اولین بار در ایران با تلاش واحد فناور مستقر در پارک علم وفناوری قزوین و توسط رقیه جلالی ظرف مدت شش ماه ساخته شده است که جهت ذخیره انرژی خورشیدی کاربرد دارد.

وی ادامه داد: ساخت مشابه آن در کشور شروع شده ولی هنوز به نتیجه نرسیده اند و این دستگاه می تواند هشت ماه انرژی خورشیدی را ذخیره کند تا در حوزه های مختلف حرارتی و تولید برق از آن استفاده شود.

گرجی مهلبانی افزود: محدودیت منابع نفتی و فسیلی از یک سو و افزایش مصرف انرژی از سوی دیگر خود دلیل مهمی است تا از ظرفیت انرژی های نو و تجدید پذیر که به طور مناسبی در کشور و استان وجود دارد، استفاده بهینه کنیم.

رییس پارک علم وفناوری قزوین در بخش دیگری از سخنان خود  به  حضور  ۱۴۱شرکت که فعالیت  های خود را به صورت مستقیم در پارک انجام می دهند اشاره کرد و گفت: از میان ۳۱شرکت دانش بنیان استان، ۱۸شرکت در پارک علم و فناوری و مابقی درسایر مراکز رشد حضور دارند.

وی در پایان افزود: در سال گذشته هشت میلیون دلار فروش ارزی به وسیله شرکت های دانش بنیان برای استان به ارمغان آمد و محصولات تولیدی به کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و اسپانیا صادر شدند.

پارک علم و فناوری1 (3)

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز