کی پرونده سریال مرگ های جاده ای بسته می شود ؟

۱۳۹۶/۰۶/۱۳ - ۱۲:۱۴:۱۵
کد خبر: ۶۰۸۸۶۸
کی پرونده سریال مرگ های جاده ای بسته می شود ؟
ازطرفی باید جاده ها و خودروها هم ایمن باشند.با این همه سرمایه کشور ، می گویند پول نداریم که جاده ها را ایمن کنیم.جان مردم گویا برای مسئولان ارزشی ندارد ،وگرنه نمی گفتند که اعتبار نداریم.پس اعتبارات چی می شود؟ هزاران نفردر همین جاده ها کشته ،زخمی ومعلول می شوند وخانواده هایی که بی سرپرست وعزادار می شوند.چه کسی در این زمینه مسئول است؟

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،هیچ کس هم خود را پاسخگو نمی داند. تکلیف این مردم چیست؟از نمایندگان می خواهیم که مصوبه ای در مجلس داشته باشند که رانندگانی که دوسه نفر مجروح می دهند، گواهینامه شان راباطل کنند

 

تشییع دانش آموزان هرمزگانی

حاضرنیستم فرزندم را به اردوی دانش آموزی اعزام کنم

هنگامیکه دیدم دخترم می خواهد با اتوبوسی به اردو برود که حتی وضعیت پوشش راننده اش مناسب نبود وحتی هیچ نظم وانضباطی در اعزام وجود نداشت، وسایل فرزندم را برداشتم وگفتم حاضرنیستم که دخترم با این اتوبوس برود و دخترم سوار اتوبوس دیگر شد.

این مطلب را پدر یکی از دختران دانش آموزی اعزامی به شیراز در حاشیه تشییع دانش آموزان کشته شده در حادثه واژگونی اتوبوس می گوید :بااین وضعیت دیگر نه من ونه هیچ پدری به اعزام فرزندش به اردوهای دانش آموزی رضایت نمی دهد.وی در کنار "احمدمرادی" تنها نماینده مردم در مجلس هم که از ابتدای بروز حادثه به بیمارستانی که مجروحان در آن بستری بودند رفت ودر مراسم تشییع حضور داشت، هم گفت:چرا مسئولان به فکر سلامتی دانش آموزان نیستند؟چرا وزارت آموزش وپرورش اتوبوس هایی را نمی خرد ودر اختیار استان هاقرار نمی دهد تا برای اردوها با راننده مورد اطمینان آموزش وپرورش تردد کنند؟

درحال حاضر ملاک انتخاب راننده واتوبوس برای آموزش وپرورش ،سازمان دانش آموزی و... چیست؟ آیا اگر درتهران هم چنین اتفاقی پیش می آمد، مسئولان اینگونه بی تفاوت بودند وفقط می گفتند ببخشید؟آیابا ببخشید گفتن شان ،دانش آموزان پرپرشده هرمزگانی برمی گردند؟ فقط مسئولان یادگرفته اندکه بگویند امیدواریم از این لحظه به بعد حادثه ای پیش نیاید، چرا پیشگیری نمی کنند؟ فقط همین حرف رابلدند.درعمل چه کرده اند؟هیچ کس به فکر مردم مناطق محروم ودانش آموزان نیست وهیچ کس هم خود را پاسخگو نمی داند. تکلیف این مردم چیست؟از نمایندگان می خواهیم که مصوبه ای در مجلس داشته باشند که رانندگانی که دوسه نفر مجروح می دهند، گواهینامه شان راباطل کنند.از طرفی دیگر وضعیت راه ها هم چندان مناسب نیست.جاده های مان استاندارد نیست؟

کدام مسئولی مصوب کرده که اتوبوس ساعت یازده شب حرکت کند؟ چرا هیچکس پاسخگوی این خانواده ها نیست؟مردم استان از این بی توجهی ها خسته شده اند وهیچکس هم به فریادشان نمی رسد.مدیریت استان ضعیف است .

برخی از خانواده های داغدار هم از پاسخگو نبودن هیچ مسئولی نسبت به این حادثه می گفتند وخواستار برخورد باعوامل این حادثه شدند.

یکی از شهروندانی هم که در مراسم تشییع شرکت کرده بود گفت: این حادثه همه مردم استان وحتی کشور را ناراحت وعزادار کرد.این حادثه نشان دادکه هنوز ضعف مدیریت در استان وجود دارد. این حادثه نشان دادکه مسئولان همچنان منتظر دادن قربانی هستند تا بعد بیایند آیین نامه هایشان را اصلاح کنند. آیا این مسئولان وضعیت ناایمن جاده ها را نمی بینند؟درهمین استان هرمزگان وضعیت جاده ها بسیار نامناسب است و در جاده های بین شهری وبین روستایی وبخشی ،بسیاری از جاده ها ناایمن وغیراستاندارد وحتی برخی جاده ها بخصوص جاده های روستایی حتی علائم مناسبی ندارند .برخی از جاده ها فرسوده شده اند وهیچ مسئولی خود راپاسخگو نمی داند؟تاکی باید مردم قربانی بی مسئولیتی مسئولان باشند؟تاحالا استاندار، فرماندار، اداره راه ،آموزش وپرورش  وسایر مسئولان خود را پاسخگو حوادث دانسته اند؟ آیا جان مردم برای مسئولان هیچ ارزشی دارد؟ دانش آموزان نخبه ای که سرمایه های استان وکشور بودند را بدلیل ضعف مدیریت از دست دادیم. هیچ مدیری هم خود را مسئول این حادثه نمی داند وهرکس مسئولیت رابه گردن دیگری می اندازد. آیااگر فرزندان خود مسئولان هم می خواستند اردو بروند ،اجازه می دادند نیمه های شب با اتوبوس ورانندگانی که مورد تایید نیستند ،دراین جاده های ناایمن ،به اردو بروند؟ من که دیگر فکر نمی کنم با چنین حوادثی هیچ خانواده ای دیگر اجازه دهد که فرزندانشان به اردوی دانش آموزی بروند. چون به همه ثابت شده است که هیچکس خود را پاسخگو نمی داند؟ ما فهمیدیم که هیچ استانداردی رعایت نمی شود.فقط می خواهند آمار دهند که ما اردو برگزار کردیم.به کیفیت اردوها توجهی نمی شود.من فکرمی کنم که دربرگزاری اردوهای دانش آموزی و راهیان نور بایستی توجه بیشتری صورت گیرد.جاده هاباید ایمن شوند.رانندگان بایستی مورد تایید باشند.از رانندگان پایانه ها استفاده نکنند، زیرا آنها به فکر استراحت کردن نیستند.فقط می خواهند تعداد سرویس هایی که انجام می دهند، بیشتر باشد. کمتر کسی به سلامت مسافران توجه می کند.

سریال مرگ های جاده ای

کی پرونده سریال مرگ های جاده ای بسته می شود ؟

یکی دیگر از شهروندان می گوید: عوامل ناامنی جاده های کشور چیست؟  عوامل انسانی، رانندگان، شرکت های حمل ونقل،جاده ،پلیس، رانندگی دیگران، خستگی وخواب آلودگی ،سرعت وسبقت غیرمجاز بایستی بررسی شوند.فقط نگذاریم تا اتفاقی پیش آید وبعدچندروز برسر آن بحث شود ودوباره به فراموشی سپرده شود.هزاران نفر انسان بی گناه در جاده ها وخیابان ها کشته می شوند وهیچ دستگاهی هم خود را پاسخگو ومسئول نمی داند. بایستی در دوبخش سرمایه گذاری شود که نمی شود.یک بخش تخصیص اعتبار برای استانداردسازی جاده هاست وبخش دیگری فرهنگ سازی دربخش رانندگی. چرا پلیس فقط رانندگان را جریمه می کند وچندان هم بازدارنده نیست که نتیجه اش را می بینیم. بجای جریمه نقدی، رانندگان متخلف را مجبور کنند در دوره های آموزشی شرکت کنند تا هم قوانین دوباره یادبگیرند وهم بامسائل مرتبط با رانندگی بیشتر آشنا شوند.رانندگان خودروهای عمومی وظیفه شان سنگین است وتعداد زیادی مسافر را جابجا می کنند ،باید بطور مرتب آموزش ببینند. ازطرفی باید جاده ها و خودروها هم ایمن باشند.با این همه سرمایه کشور ، می گویند پول نداریم که جاده ها را ایمن کنیم.جان مردم گویا برای مسئولان ارزشی ندارد ،وگرنه نمی گفتند که اعتبار نداریم.پس اعتبارات چی می شود؟ هزاران نفردر همین جاده ها کشته ،زخمی ومعلول می شوند وخانواده هایی که بی سرپرست وعزادار می شوند.چه کسی در این زمینه مسئول است؟ نمایندگان مجلس باید از دولت بخواهند که برای ایمنی جاده و به سلامت رسیدن مسافران اقدام کنند؟ چرا دانش آموزان رابا قطار وهواپیما نبردند؟بازهم بدلیل نداشتن پول ، دانش آموزان را نیمه های شب راهی جاده ها کردند؟ چرا پلیس نظارت نکرد که دانش آموزان کمربندهایشان راببندند تااگر خودرو واژگون شد، از پنجره به بیرون پرت نشوند؟ اگر پلیس در بین جاده اتوبوس رانگهدارد وبیاید بالا ببیند که تمام مسافران ،کمربندهای ایمنی را بسته باشند و چندلحظه بامسافران در زمینه اهمیت بستن کمربندایمنی صحبت کند، بطور یقین تعدادقربانیان جاده ها کاهش می یابد.بایستی به بحث فرهنگ سازی بیشتر توجه شود. درهمین حادثه که راننده خودرو  بدلیل استفاده از کمربند ایمنی سالم ماند، نشان از اهمیت استفاده از کمربند ایمنی است.اما دختران دانش آموز به بیرون پرت شده اند ومیزان صدمات بیشتر است وکسانی که زنده مانده اند،آسیب به مهره های کمر و ... وارد شده است.

از طرفی دیگر چه نظارتی بر رانندگان تعاونی های حمل ونقل جاده ای وجود دارد.برخی حتی معتاد هستند.فقط پس از بروز سوانح به فکر درمان هستیم وآن هم چند روز بعد فراموش می شود.

جاده های دوطرفه

از طرفی گفته می شود که جاده های دوطرفه عاملی برای خستگی راننده است که وزارت راه وشهرسازی بایستی جاده ها را  از دوطرفه بودن خارج کند و جاده بندرعباس  به سایر استانها که پرتردد است، بایستی مورد توجه قرار گیرد .اما در بسیاری از جاده هایش پر از دست انداز است .ایمنی در برخی جاده هانیست.می گویند:انتخاب راننده واتوبوس از شرکت های طرف قرارداد  برعهده آموزش وپرورش است که  من فکر می کنم آموزش وپرورش فقط به قیمت ها نگاه می کند وبه ایمنی توجه ندارد.چرا از قطار و هواپیما استفاده نمی شود؟این نشان می دهد که جان دانش آموزان برایشان چندان ارزشی ندارد.الان هم دانش آموزان مجروح بطور حتم برای درمان شان در آینده بامشکل مواجه خواهند شد.

گزارشگر:علی زارعی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز