آینه عبرت ؛

پسران الکلی

۱۳۹۶/۰۶/۱۳ - ۱۲:۴۴:۳۶
کد خبر: ۶۰۹۰۶۱
پسران الکلی
یروز سیاوش دوستش شهرام را هم با خودش آورده بود، بعد از کلی چرخیدن آخر شب به یکی از پارک ها رفتیم، آنها به من مشروب تعارف کردند و من برای اینکه جلویشان کم نیاورم بطری را گرفتم و تا ته سر کشیدم و ...

پشت میز کارم نشسته بودم که در اتاق مشاوره باز شد و دختر جوانی همراه همکارم و مادرش وارد شدند، دختر چهره زیبایی داشت، کمی بهت زده بود، مثل افراد گیج و منگ راه می رفت، همکارم گفت: این دختر از طرف بیمارستان به اینجا معرفی شده گویا شب قبل داخل پارک براثر مصرف زیاد الکل حالش بهم خورده و دو نفر پسر که همراهش بودند وقتی متوجه می شوند که حالش بد شده اورژانس را خبر کرده و هر دو فرار می کنند.

مادرش که اشک از چشمانش جاری می شد در این لحظه به طرفم آمد و گفت، خانم به خدا هر چیزی که در حد توانمان بود برایش آماده کرده ایم اما انگار این دختر با بقیه فرق دارد اصلاً با هیچکس ارتباط برقرار نمی کند، دختر درس خوان و باهوش و زرنگ است. نمی دانم چرا به این روز افتاده ....

دختر جوان که تا این لحظه ساکت بود گفت: من 15 سالمه و در دبیرستان مشغول تحصیل هستم ، پدر و مادرم باید بدانند که در این سن نیاز به تفریح و سرگرمی و هیجان دارم و نمی توان در خانه یک گوشه بنشینم و هم صحبت آنها باشم .

از اول فصل تابستان با تعطیلی مدارس تنهاتر شدم و مدام حوصله ام سر می رفت تا اینکه در یکی از گروه های تلگرامی با سیاوش آشنا شدم، او حرف مرا خوب در ک می کرد و با اینکه یک جوان 20 ساله بود ولی به من علاقه نشان می داد و با حرف های محبت آمیزش مرا به سمت خودش جذب کرده بود، یک ماهی دور از چشم پدر و مادرم با او چت می کردم، آنقدر به سیاوش وابسته شده بودم که اگر یک روز صدایش را نمی شنیدم اعصابم به هم می ریخت!!

یک روز که با سیاوش در حال چت بودم از من خواست تا همدیگر را ملاقات کنیم و بیشتر با هم آشنا شویم، من هم قبول کردم، آن روز به طور پنهانی و به بهانه ثبت نام کردن در باشگاه از خانه بیرون رفتم و با سیاوش کلی در خیابان و پارک گشت زدم و به سینما رفتم .

اما دیروز که برای دومین بار با سیاوش قرار گذاشتم که او را ببینم، تنها نبود و یک پسر دیگری هم همراهش آمده بود، او گفت: این دوستم شهرام است، من هرچند که از این کارش خوشم نیامده بود اما چون نمی خواستم دوستیم با سیاوش به هم بخورد چیزی نگفتم، با آنها تا کلی در شهر چرخیدم ، سیاوش و دوستش آدم های شاد و شوخی بودند و حسابی مرا می خنداندند تا اینکه آخر شب به پارک رفتیم و مشغول صحبت و بگو و بخند بودیم که ناگهان با پیشنهاد غیر منتظره ای از طرف آنها روبرو شدم، آنها یک بطری مشروب را که با خودشان آورده بودند به من تعارف کردند، مانده بودم چکار کنم، هرچند که از بوی مشروب حالم بد می شد اما به خاطر ترس ازدست دادن سیاوش و برای اینکه جلوی آنها کم نیاورم بطری را از دستشان گرفتم و همه را تا ته سرکشیدم و آنقدر خوردم که حالم بد شد و دیگر چیزی نفهمیدم و وقتی چشمانم را باز کردم دیدم روی تخت بیمارستان هستم.

مصرف مشروبات الکلی، عامل بسیاری از تنش ها و نابسامانی ها است

کارشناس ارشد مرکز مشاوره آرامش در این باره گفت: متاسفانه مصرف مشروبات الکلی در میان جوانان شیوع پیدا کرده و در حال حاضر این موضوع به عنوان یکی از بزرگترین آسیب های اجتماعی جامعه جوان ما به شمار می آید.

وی با بیان اینکه تحت تاثیر مشروبات الکلی ، اصول اخلاقی و انسانی به دست فراموشی سپرده می شود گفت: در اثر مصرف مشروبات الکلی است که بسیاری از تنش ها و نابسامانی های جدید در روابط خانوادگی و اجتماعی پدیدمی آید و به تدریج اختلالات عصبی و روانی گسترش و افزایش می یابد.

این کارشناس مشاوره، مصرف الکل در بین جوانان و نوجوانان را باعث به وجود آمدن رفتارهای مخاطره آمیزی مانند تهاجم فیزیکی و جنسی، تصادفات، ترک تحصیل، غیبت و فرار از مدرسه و ... عنوان کرد و اظهار داشت: مصرف این ماده اثار مخرب و نابهنجاری را برای مصرف کننده و اطرافیان او برجای می گذارد.

وی افزود: از نظر آسیب های جسمی می توان گفت، بر روی حواس پنجگانه، دستگاه گوارش، قلب ، مغز و ... تاثیرات مخربی برجای می گذارد و به لحاظ آسیب های روانی نیز فرد از حالت تعادل خارج شده و باعث هذیان گویی، زوال عقل، فراموشی، افسردگی، اضطراب ، خودکشی و.... می شود.

کارشناس مرکز مشاوره آرامش، از بین رفتن کانون خانواده، ایجاد اختلافات زناشویی و ایجاد اختلاف بین والدین و فرزندان را از جمله آسیب های خانوادگی و بروز جرایم و شیوع فساد و فحشاء در جامعه را از آسیب های فرهنگی و اجتماعی مصرف مشروبات الکلی ذکر کرد.

کارشناس مرکز مشاوره آرامش گفت: به خانواده ها توصیه می کنیم مراقب رفتارهای پرخطر دختران و پسران در سنین نوجوانی و جوانی باشند و با ارائه توصیه ها و مشاوره های لازم و وقت گذاشتن برای آنها و پرکردن اوقات فراغتشان از بروز آسیب ها و انحرافات اجتماعی برای آنها جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه سنین نوجوانی، دوران بسیار حساس و بحرانی است و در این دوران نیاز است تا والدین بیشتر به رفتارهای فرزندشان نظارت و کنترل داشته باشند گفت: والدین گرامی باید بدانند که اگر آنها در ارتباط بهتر و صمیمی تر با فرزندانشان کوتاهی کنند افراد شیاد و فرصت طلب زیادی در جامعه وجود دارند که از این خلاء عاطفی استفاده کرده و زندگی آبرومندانه آنها را با تهدید و آسیب مواجه خواهند کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز