عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران:

سود بانکی بالا سبب بی‌رغبتی سرمایه‌گذاران برای دریافت تسهیلات رونق تولید شده است

۱۳۹۶/۰۶/۱۳ - ۱۵:۳۵:۳۹
کد خبر: ۶۰۹۲۱۲
سود بانکی بالا سبب بی‌رغبتی سرمایه‌گذاران برای دریافت تسهیلات رونق تولید شده است
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران از کاهش نرخ سود تسهیلات رونق تولید خبر داد و گفت:‌ در حال حاضر سود بانکی بالا سبب بی‌رغبتی سرمایه‌گذاران برای دریافت تسهیلات رونق تولید شده است.

به گزارش برنا،حسین پیرموذن پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: در راستای رونق بخش تولید و اشتغال نرخ تسهیلات پرداختی بانک‌ها به واحدهای صنعتی و تولیدی که در حال حاضر 18 تا 21 درصد است کاهش می‌یابد.

وی بالا بودن نرخ سود بانکی را سبب بی‌رغبتی صاحبان واحدهای تولیدی برای دریافت این تسهیلات دانست و تصریح کرد: به دنبال این امر جلسه‌ای با وزیر اقتصاد و مسئولان در حوزه بان‌ها برگزار  شد و مقرر شد تا از هفته جاری نرخ سود جدید که کاهش سود بانکی بوده ابلاغ شود.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: نرخ پیشنهادی برای ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی 8 تا 12 درصد است که با توجه به اهتمام جدی دولت دوازدهم برای حمایت از واحدهای تولیدی، دولت تلاش می‌کند تا در حد توان بانک‌ها را به کاهش نرخ سود مجاب کرده و زمینه حمایت از تولید و اشتغال را فراهم آورد.

پیرموذن با بیان اینکه نوع سپرده و نرخ سپرده برای مشتریان در بخشنامه جدید اعلام می‌شود، گفت: باید در استان اردبیل در زمینه ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی که در سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام کرده‌اند اقدامات جدی انجام شود چرا که پرداخت تسهیلات بانکی در پنج ماهه امسال تنها به چهار واحد قابل قبول و پذیرفتنی نبوده و نمی‌تواند گره‌گشای مشکلات بخش تولید و اشتغال در استان شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل افزود: امیدواریم در نیمه دوم سال شاهد توسعه فعالیت‌ها در راستای فعال‌سازی واحدهای تولیدی با پرداخت تسهیلات رونق تولید اعم از سرمایه در گردش و طرح‌های با پیشرفت 60 درصد به بالا باشیم چرا که روند فعلی نامطلوب است.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات رونق تولید از منابع خاص برای این طرح‌ها بوده و منابع و مصارف استان در نظر گرفته نشده است، اظهار کرد: برای اینکه به اهداف مورد نظر در فعال‌سازی واحدها دست یابیم از ظرفیت شرکت‌های مشاوره‌ای برای پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی استان استفاده خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز