سختی با اعضای شورای پنجم شهر مشهد

کدام نسل جوان!!

۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۰۹:۰۷:۵۵
کد خبر: ۶۰۹۳۸۹
کدام نسل جوان!!
انتشار فیلمی کوتاه از تشیع جنازه ابراهیم یزدی در فضای مجازی بسیار قابل تامل و البته تلخ بود.

دلایل تلخی آن بسیار است اما نگارنده تنها به قسمتی از حرف های مریم شبانی روزنامه نگار اصلاح طلب اشاره دارد که در مقابل دوربین و در فرودگاه امام (ره) می گوید: دکتر به جوانان خیلی امید داشت، بعد بغض می کند و می گوید کدام جوانان ؟ جوانانی که حتی او را نمی شناسند.

اما چرا ابراهیم یزدی به جوانان امید داشت و چرا جوانان نه تنها ابراهیم یزدی که خیلی های دیگر از مشاهیر و مفاخر ایران زمین را نمی شناسند مبحثی جامعه شناختی است که قصد ورود به آن را ندارم. هرچند دلیل نوشتن این متن تلنگر مرحوم یزدی برای اعتماد، امید و توجه به جوانان است.

اما تلنگر نگارش این متن مورد توجه مدیران و اعضای شورای شهر است که جوانان و تغییر را فراموش نکنید؛ تغییری که مردم مشهد آن را فریاد کشیدند. 

و اتفاقا دولت هم اصرار به آن دارد که امید است محقق شود. امروز 14 شهریور ماه ١٣٩٦ است و 14 روز از آغاز به کار پر امید شورای پنجم شهر مشهد گذشته است. امیدوار بودم علاوه بر حضور اصلاح طلبان با سابقه؛ جوانان خوش فکر اصلاح طلب حداقل در بخش هایی از شورای شهر مشغول به کار شوند که نمی دانم چرا این اتفاق نیافتاده است. این در حالی است که شورای چهارم به جهت عملکرد و گرایش سیاسی اش عملکرد ضعیفی داشته است. 

شاید 14 روز برای تغییرات زمان زیادی نباشد اما گذشت سه ماه از انتخاب شورای جدید و فعالیت غیر رسمی آن ها که اتفاقا بسیار هم مورد توجه مردم و رسانه ها قرار گرفت نه تنها از فضای شورای شهر اطلاعات دقیقی به آنها داد بلکه در خصوص شهر مشهد هم موضوعات و مسایل مختلفی مورد بررسی قرار گرفت که قطعا باید باعث شود سرعت کار شورای پنجم برای امید و نشاط شتاب بیشتری بگیرد. و تغییرات سریع تر صورت پذیرد.

عزت نفس جوانان اصلاح طلب بعد از تلاش شبانه روزی در ایام انتخابات و دوره گذار هم باعث شده است هر کدام بدون چشم داشتی به کار و حرفه قبلی خود مشغول شوند و هرگز مطالبه مسئولیت نکنند. اما شهر مشهد نباید جوان شود؟ آیا مشهد نیازمند ایده ها و تفکرات اصلاح طلبانه نیست؟ آیا تغییر تنها در اعضای شورای شهر کفایت است؟

انتظار از شهردار محترم در جای دیگر و پس از گرفتن حکم رسمی ایشان قطعا جوان گرایی و نگاه اصلاح طلبانه است که به جای خود مطالبه می شود.

اما بگذارید از شورای پنجم مشهد در همین ابتدای کار صراحتا بخواهیم به جوانان اصلاح طلب و خوش فکر شهرمان اعتماد کنید تا مشهد شهر امید و زندگی باشد.

(قبل از هر سو تفاهمی لطفا نگارنده را جز جوانان اصلاح طلب و خوش فکر شهرمان محاسبه نفرمایید).

علی رزاقی بهار

روزنامه نگار

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز