دستگیری عاملان انتشار اکاذیب در رشت

۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۱۲:۲۴:۲۵
کد خبر: ۶۰۹۹۶۸
دستگیری عاملان انتشار اکاذیب در رشت
5 نفر امروز به جرم نشر اکاذیب در فضای مجازی دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان؛ رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان امروز گفت : 5 مرد که در فضای مجازی تصاویر خصوصی 3 شهروند رشتی رامنتشر می کردند شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ ایرج محمد خانی افزود: 5 مرد  19ساله ، 2 مرد 20 ساله، 2 مرد 36 و 50 ساله که اهل رشت هستند با شکایت شهروندان مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی شان در فضای مجازی شناسایی و دستگیر شدند.
وی اضافه کرد: متهمان به جرم خود مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی با هدف انتقامجویی و تسویه حساب اعتراف کردند.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گیلان گفت: بر طبق ماده ۱۸ از فصل پنجم قانون جرائم رایانه‌ای افرادی که با انتشار مطالب دروغ در فضای مجازی علیه دیگران سبب هتک حیثیت و تشویش اذهان عمومی شوند به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از ۵ تا ۴۰ میلیون ریال و یا هر 2 مجازات محکوم خواهند شد.
سرهنگ ایرج محمدخانی خاطر نشان کرد: کاربرانی که پیام رسان های موبایلی شرکت های خارجی را انتخاب و از خدمات آنها استفاده می کنند از محرمانه و امن بودن اطلاعات شخصی خود مطئن شوند و در ارتباط ، انتشار و اشتراک مطالب تقوای رسانه ای را رعایت کنند.
وی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را به نشانی اینترنتی پلیس فتا ww.Cyberpolice.ir یا پست الکترونیک به نشانی Gfata@police.ir یا شماره تلفن 2182340 گزارش کنند.

 

 

نظر شما