ادغام عجیب ۲ مدرسه در پایتخت !

۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۱۳:۲۰:۵۴
کد خبر: ۶۱۰۰۹۴
ادغام عجیب ۲ مدرسه در پایتخت !
عباسعلی باقری مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص مشکلات پیش آمده برای مدرسه امام سجاد(ع)، آن را تصمیم مدیریتی دانست و گفت : چند نفر را برای پیگیری این موضوع انتخاب کردم و این مدرسه چند سال قبل هم با جمعیت بالا اداره می‌شد و ما مدارس با تراکم بالا در تهران کم نداریم.

به گزارش خبرگزاری برنا ، دانش‌آموزان و اولیا مدارس امام سجاد یک و 2 منطقه 12 تهران، امسال شرایط  ویژه و متفاوتی در این ایام دارند.

مدرسه امام سجاد یک و 2، تا سال گذشته در منطقه 12 تهران رتبه اول را در ارزیابی‌های فرهنگی داشت اما امسال با ادغام یکباره به دلیل بحران مدرسه پسرانه در منطقه، 630 دانش‌آموز باید در مدرسه‌ای با ظرفیت نهایتاً 480 نفر درس بخوانند.

مدرسه امام سجاد (ع) در منطقه 12 تهران سال گذشته در ارزیابی فرهنگی ـ تربیتی مدرسه اول منطقه شد و از مجموع 210 امتیاز تعیین شده 205 امتیاز کسب کرد و با وجود اینکه یک مدرسه دولتی است بالاتر از خیلی از مدارس قرار گرفت اما مشخص نیست با شرایط پیش آمده باز هم بتواند موفقیت‌های گذشته را تکرار کند.

آقای حاتمی یکی از اعضای انجمن اولیا و مربیان مدرسه امام سجاد(ع) است که ماجرای این مدرسه را این گونه شرح می‌دهد: مدرسه رهنما 20 سال پیش در زمان تعریض اتوبان آهنگ مخروبه شد و ما چند سال پیش نامه‌ای به سازمان نوسازی دادیم و درخواست تبدیل این مدرسه مخروبه به مدرسه امام سجاد 2 دخترانه را کردیم و بعد از موافقت سازمان، با هزینه خودمان یک مدرسه هوشمند و خوب در سال 91 تأسیس کردیم.

وی ادامه داد: این 2 مدرسه بسیار پویا و از نظر تربیتی بسیار عالی است و بسیاری از خانواده‌ها به دنبال ثبت‌نام فرزند خود در آن هستند به همین دلیل هم خانواده‌ها با وجود دولتی بودن مدرسه برای پرداخت هزینه‌های آن با کمال میل اقدام می‌کنند، مثلا سال گذشته بهترین جشن غدیر را در این مدرسه گرفتیم و با هزینه اولیا بدون دریافت مبلغی از  آموزش و پرورش، 300 میلیون برای مدرسه تعمیر امام سجاد 1 هزینه کردیم.

حاتمی با بیان اینکه بحران مدرسه پسرانه در این منطقه صحت ندارد، گفت: با این ادغام، ما به شدت نگران آینده فرزندان خود هستیم چون مدرسه شلوغی که مجبور است کتابخانه، سایت و قسمتی از نمازخانه خود را تبدیل به کلاس کند دیگر کارکرد سابق را نخواهد داشت.

وی که به شدت پیگیر اصلاح اوضاع است و مراجعات متعددی به ادارات مختلف داشته است، ادامه داد: مدرسه امام سجاد 2 که اکنون نامش را رهنما گذاشته‌اند را به زور پُر کرده‌اند، با آوردن دانش‌آموز از مناطق دیگر و به ما می‌گویند بروید کلاس بسازید در حالی که هر ساخت و سازی حداقل 3 ماه زمان می‌خواهد.

یکی دیگر از اولیا با بیان اینکه اداره لجبازی می‌‍کند و دنبال درست شدن شرایط نیست، گفت: دنبال چاره‌جویی هستند که مدرسه را بازنگردانند، مدرسه امام سجاد 2، 5 سال بود که برقش آموزشی نشده بود و ما تا یک میلیون تومان پول برق می‌دادیم ولی اکنون که این مدرسه را گرفته‌اند برق آن را فوراً آموزشی کردند.

 وی از شرایط خوب تربیتی مدرسه امام سجاد مثالی آورد و توضیح داد: دختر دبستانی من تحت تأثیر تربیت و شرایط خوب فرهنگی این مدرسه اخلاق بسیار خوب و محترمانه‌ای دارد و مثلا شب‌ها قبل از خواب وضو می‌گیرد و به اهل بیت(ع) سلام می‌کند، من دوست ندارم آن شرایط خوب با این تراکم جمعیت و نابسامانی تحت تأثیر قرار بگیرد.

این عضو انجمن اولیا و مربیان با بیان اینکه بحران مدرسه پسرانه بهانه است، گفت: اطلاع دارم که از اتباع، مدارس اطراف و مناطق دیگر آمارسازی کرده‌اند.

 

نظر شما