استاندارفارس:

تعاونی ها از مهم ترین بخش های اقتصاد هستند

۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۱۷:۲۸:۰۰
کد خبر: ۶۱۰۲۰۷
تعاونی ها از مهم ترین بخش های اقتصاد هستند
استاندار فارس گفت: تعاونی ها به ویژه تعاونی های روستایی یکی از مهم ترین بخش های اقتصاد هستند و تسهیلات با سود چهار درصد به آنان پرداخت می شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مهندس سید محمد علی افشانی در دوازدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان با بیان این که برنامه روستای بدون بیکار را در فارس شروع کرده ایم، اظهار داشت: امیدواریم با ایجاد اشتغال از مهاجرت روستائیان که معمولا به حاشیه شهرها صورت می گیرد و ناهنجاری هایی را به دلیل عدم اشتغال به دنبال دارد، جلوگیری کنیم.
وی با اشاره به این که در گذشته روستائیان تولید کننده و سایرین تولید کننده بودند، گفت: امروز روستائیانی که مهاجرت کرده اند در حاشیه شهرها مصرف کننده شده اند و این به دلیل عدم توجه به ایجاد اشتغال در روستاها بوده است؛ در گذشته توجه زیادی به تامین خدماتی مانند خانه بهداشت، برق و راه در روستاها شده است؛ اما به دلیل عدم وجود اشتغال برخی از روستاها خالی از سکنه شده و در برخی روستاها جمعی از اهالی مهاجرت کرده اند.
استاندار فارس با بیان این که اقتصادمقاومتی با تاکید مقام معظم رهبری به عنوان اولویت خاص کشور برای دوران طولانی مبنای تصمیم سازی، تصمیم گیری و عمل شده است، افزود: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال باید توجه بیشتری به موضوع اشتغال در روستاها صورت گیرد.
وی با بیان این که رتبه کسب و کار در استان فارس بهبود قابل توجهی پیدا کرده و نسبت مصارف به منابع بانک ها در دو سال گذشته هر سال یک پله بهبود یافته است، ادامه داد: نرخ بیکاری استان فارس از 12.1 در سال 94 به 11.4 درصد در پایان سال 95 رسیده است در حالی که متوسط نرخ بیکاری کشور به 12.4 درصد افزایش یافته است؛ بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان فارس در بهار امسال به 9.8 درصد رسیده است.
استاندار فارس تصریح کرد: کاهش نرخ بیکاری به معنای حل مشکل اشتغال در استان نیست؛ زیرا نرخ 10 درصد بیکاری در استانی با پنج میلیون جمعیت رقم بالایی است اما باید تلاش گسترده تری صورت گیرد تا سرانجام روزی، بیکار نداشته باشیم.
مهندس افشانی با تاکید بر این که ارقام ارائه شده در خصوص بهبود وضعیت اقتصادی استان فارس صحیح است، اظهار داشت: بر اساس اعلام اداره کل گاز استان، 31 هزار و 500 نفر بیمه شده در پروژه های گازرسانی استان فارس مشغول کار هستند.
وی با بیان این که طی 50 سال گذشته در استان فارس 604 روستا و در چهار ساله دولت تدبیر و امید بیش از 870 روستا گازرسانی شده اند، افزود: در این دولت 246 روستا بیش از 50 سال گذشته گازرسانی شده است و گاز به عنوان یکی از مهم ترین زیرساخت های توسعه که مورد نیاز واحدهای تولیدی و رفاه خانواده ها است برای آن ها تامین شده است.
استاندار فارس ادامه داد: بر اساس اعلام اداره کل تامین اجتماعی استان، طی 15 ماه گذشته بیش از 40 هزار نفر در بنگاه های تولیدی فارس افزایش اشتغال ایجاد شده است.
مهندس افشانی با بیان این که در ابتدای دولت تدبیر، تنها یک شرکت دانش بنیان در استان فارس وجود داشته است و این تعداد در نیمه دوم سال 94، به 36 شرکت رسیده است، افزود: تعداد شرکت های دانش بنیان استان فارس در چند ماه گذشته به 98 شرکت رسیده است و تعاونی ها نیز باید به این حوزه وارد شوند؛ زیرا شرکت های دانش بنیان یکی از حوزه های جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی است تا زمینه فعالیت آن ها در داخل کشور فراهم شود.
وی با اشاره به این که اگر صاحبان ثروت، قدرت و فکر در کنار یکدیگر، منافع جامعه را بر منافع خود ترجیح دهند موجب توسعه جامعه خواهند شد، اظهارداشت: در استان فارس این سه گروه در کنار یکدیگر خوب کار کردند و موفقیت هایی مانند بهبود فضای کسب و کار، کاهش نرخ بیکاری و بهبود وضعیت نسبت مصارف به منابع بانکی در اثر این هماهنگی و تلاش به دست آمده است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز