مدیرکل بهزیستی استان قزوین خبرداد؛

اختصاص ۱۰۰میلیارد ریال تسهیلات خواشتغالی به مددجویان بهزیستی

۱۳۹۶/۰۶/۱۹ - ۱۴:۳۷:۵۶
کد خبر: ۶۱۱۲۱۵
مدیرکل بهزیستی استان قزوین از اختصاص بیش از 100میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت خوداشتغالی به مددجویان تحت پوشش این اداره کل خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اختصاص  مبلغی بالغ برصد و هفت میلیارد ریال از سوی بانک مرکزی به بانکهای استان گفت: این تسهیلات ارزان قیمت در راستای خوداشتغالی مددجویان بهزیستی استان ابلاغ شده که از ابتدای سال جاری تاکنون 60میلیارد ریال آن محقق شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه 15بانک در استان با  بهزیستی در اعطای وام های  خود اشتغالی همکاری دارند افزود:سال گذشته در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، اقدامات و برنامه های اولویت داری در زمینه اشتغال و بازتوانی مددجویان بهزیستی استان اجرا شد و در سال جاری ضمن ادامه اهداف و اقدامات سال گذشته برای توسعه مشاغل خرد با تاکید بر مناطق محروم روستایی با هدف کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها و پیشگیری از حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی حاصل از آن برنامه ریزی شده است.

به گفته وارثی سال گذشته بهزیستی استان در ایجاد اشتغال پایداردر مناطق روستایی و محروم افزایش 52درصدی نسبت به اجرای تعهد سازمانی خود داشته است.

وی توسعه گروه های همیاران زنان سرپرست خانوار، اشتغال معتادین بهبود یافته، افزایش کارگاه های تولیدی و حمایتی معلولین وگسترش کمی و کیفی طرح های آماده سازی شغلی را از دیگر برنامه های الویت دار بهزیستی استان در توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی برشمرد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: بهزیستی استان تاکنون  در راستای کاهش تصدی های دولت از طریق واگذاری خدمات به 300 مرکز غیر دولتی تحت نظارت برای 1700 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

وارثی با اشاره به اینکه 63کارفرما از مشوق های اشتغال مددجویان بهزیستی در استان بهره مند هستند تاکید کرد: در راستای ایجاد انگیزه جذب و بکارگیری مددجویان تحت پوشش بهزیستی و ایجاد فرصت شغلی و اشتغال پایدار مددجویان، بسته مشوق های کارفرمایی در نظر گرفته شده است که طبق آن کلیه کارفرمایانی که هریک از مددجویان تحت حمایت بهزیستی را بکار گیرند، بیمه سهم کارفرمایی 23درصد توسط بهزیستی پرداخت و کارفرما از پرداخت این حق بیمه ها معاف خواهد شد.

به گفته وارثی مددجویان تحت پوشش بهزیستی، گروه های معلولین، زنان (بی سرپرست، خود سرپرست و بد سرپرست) و فرزندان آنها، فرزندان ترخیصی از مراکز شبانه روزی، معتادان بهبود یافته از مراکز تحت نظارت بهزیستی، آسیب دیدگان اجتماعی و…  شامل طرح می شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز