استاندار در شورای هماهنگی بانک های قزوین تاکید کرد:

لزوم تسریع در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی توسط بانک ها

۱۳۹۶/۰۶/۲۰ - ۱۰:۴۹:۰۱
کد خبر: ۶۱۱۴۸۸
لزوم تسریع در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی توسط بانک ها
استاندار قزوین بر لزوم تسریع در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی توسط بانک ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در شورای هماهنگی بانک های استان که با هدف بررسی روند اعطای تسهیلات طرح رونق تولید به بنگاه های اقتصادی استان برگزار شد، اظهار داشت: حمایت از واحدهای تولیدی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در دستور کار است و ضروری است بانک ها در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی سرعت عمل بیشری داشته باشند.

 همتی افزود: اولویت و سمت و سوی تسهیلات باید به طرح های نیمه تمام اختصاص یابد تا شاهد ایجاد فرصت های شغلی جدید در استان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مدیران بانک های استان، فرماندهی و مدیریت پرداخت تسهیلات به بنگاه های اقتصادی را مستقیما و با اولویت بالا برعهده بگیرند.

استاندار قزوین گفت: هدف ما ایجاد اشتغال پایدار در استان است و بر روند اشتغال های ایجاد شده در واحدهای تولیدی می بایست نظارت مستمر انجام گیرد.

همتی در ادامه بر نظارت بر نحوه مصرف منابع بانکی در استان تاکید و تصریح کرد: باید ضمن بررسی های لازم، مشخص شود منابع بانکی استان صرف چه بخش هایی می شود و در چه زمینه هایی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی در ادامه از مدیران بانک های عامل استان خواست تا در پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید به بنگاه های اقتصادی شامل طرح های صنعتی، کشاورزی و گردشگری، با سرعت بیشتری عمل کنند.

همتی با تاکید بر اینکه تسهیلات طرح رونق تولید باید صرف تقویت بخش های صنعت، کشاورزی و گردشگری شود، ادامه داد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان باید به نحوه مدیریت در بررسی هزینه کرد تسهیلات اعطایی طرح تولید در محل های مشخص شده، کمک کنند.

به گفته استاندار ،اولویت و سمت و سوی تسهیلات رونق تولید باید به طرح های نیمه تمام اختصاص یابد تا شاهد ایجاد فرصت های شغلی جدید در استان باشیم.

وی در پایان یادآور شد: مدیران بانک ها رسالت سنگینی را در جهت تقویت و رونق تولید بردوش داشته و باید در راه تحقق اهداف مقام معظم رهبری و دولت در رابطه با اقتصاد مقاومتی گام بردارند.

علی پرزحمت دبیر کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید استان قزوین هم  از پرداخت تسهیلات به ۴۰واحد صنعتی در سالجاری خبر داد و افزود: این تسهیلات ۳مورد مربوط به واحدهای کشاورزی و ۳۷مورد مربوط به واحدهای صنعتی استان می باشد.

پرزحمت اعلام کرد:از ابتدای سالجاری تاکنون مبلغ ۵۴۸میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید پرداخت شده که ۷۲میلیارد ریال در بخش کشاورزی و ۴۷۶میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت می باشد.

رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت اظهارداشت:تاکنون تعداد ۱۰۶۱واحد تولیدی جهت اخذ تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند که پاسخ استعلام ۷۳۳مورد ازسوی بانکهای عامل مثبت اعلام شده است.

پرزحمت اعلام کرد: تعداد ۴۷۲مورد از تقاضاهای اخذ شده توسط کمیته کارشناسی بازدید شده که تعداد ۱۸۱مورد مربوط به حوزه کشاورزی و تعداد ۲۹۱مورد مربوط به حوزه صنعت بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز