معاون اقتصادی استاندار در جشنواره شهید رجایی:

هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صادراتی پرداخت می شود

۱۳۹۶/۰۶/۲۲ - ۰۹:۲۷:۱۳
کد خبر: ۶۱۲۲۶۶
هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صادراتی پرداخت می شود
معاون امور اقتصادی استاتدار قزوین از پیش بینی پرداخت هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صادراتی استان قزوین در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، منوچهر حبیبی معاون امور اقتصادی استاتدار قزوین در جشنواره شهید رجایی(تجلیل از دستگاه های اجرایی) استان قزوین که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد گفت: صادرات یکی از مهم ترین محرکه های تولیداست و به همین منظور هم  پرداخت 1000میلیارد ریال تسهیلات بانکی به واحدهای صادراتی استان قزوین در سال جاری پیش‌ بینی شده است.

حبیبی اظهار داشت: یکی از رویکردهای جدی حوزه مدیریتی استان قزوین، افزایش صادرات است که در این زمینه در سال گذشته 675میلیون دلار صادرات غیرنفتی در استان انجام شد.

وی با بیان اینکه رویکرد و تاکید سال جاری در حوزه صادرات، افزایش صادرات و محصولات کشاورزی است، افزود: برای سال جاری برنامه‌ های مختلفی در حوزه محصولات گلخانه‌ ای پیش‌ بینی شده است که از موارد آن می‌ توان به خرید محصولات گلخانه‌ای از سوی شرکت خارجی اشاره کرد که این امر با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان انجام شده است.

معاون اقتصادی استاندار قزوین ادامه داد: در سال جاری، 266میلیون دلار صادرات گمرک در استان قزوین انجام شده که این آمار نسبت به سال گذشته با افزایش 40درصدی همراه است.

حبیبی یادآور شد: در حال حاضر حجم کالاهای استان قزوین به اندازه‌ای است که انبارهای این استان قابلیت ذخیره‌سازی کالاها را ندارد و صادرات از این استان به 12کشور آسیایی و اروپایی صورت می‌ گیرد که این امر نشان از ظرفیت‌ های بالای قزوین در تمام عرصه‌ ها است‌.

این مسوول ادامه داد: در حال حاضر 182واحد صادراتی در استان قزوین شناسایی شده ‌و پرداخت تسهیلات به این واحدها به صورت ویژه انجام می‌ شود.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین از پرداخت 300میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صادراتی تاکنون خبرداد و تصریح کرد: 750 میلیارد ریال هم در دستور کار قرار دارد و در مجموع 1000میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صادراتی در سال جاری پرداخت می شود.

حبیبی خاطرنشان کرد: شاخص‌ های اقتصادی استان قزوین در سال گذشته روند رو به رشدی داشت و امیدواریم این روند در سال جاری هم ادامه داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز