بهبود شاخص های خراسان شمالی ارتقای جایگاه آن در کشور را موجب شده است

۱۳۹۶/۰۶/۲۲ - ۱۳:۲۱:۴۹
کد خبر: ۶۱۲۴۴۴
بهبود شاخص های خراسان شمالی ارتقای جایگاه آن در کشور را موجب شده است
استاندار خراسان شمالی در سفری یک روزه به مشهد مقدس با حضور در جمع طلاب و فضلای حوزوی استان مستقر در مشهد ضمن تشریح گزارش اقدامات ۶ماهه گذشته استان در حوزه های مختلف عمرانی، اقتصادی و اجتماعی، بهبود شاخص های این استان در دولت تدبیر و امید را موجب ارتقای جایگاه آن در سطح کشور دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمدرضا صالحی در جمع طلاب و فضلای حوزوی در مشهد اظهار داشت: امسال در هفته دولت ۴۳۰ میلیارد تومان افتتاح پروژه در استان داشتیم و از دهه فجر ۹۵ تا هفته دولت امسال نیز ۳۴۰ میلیارد تومان  پروژه های مختلف افتتاح شد.

وی افزود:خراسان شمالی تنها استانی در سال گذشته بود که توانست صددرصد اعتبارات تملک و دارایی را جذب کند و این درحالیست که متوسط جذب این اعتبارات برای بقیه استانها تنها ۳۰درصد بوده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد:تا هفته دولت سال آینده باید به گونه ای برنامه ریزی شود که در هر شهرستان خراسان شمالی یک روستای بدون بیکار داشته باشیم. 

صالحی در ادامه تصریح کرد:ایجاد چنین روستاهایی می تواند به الگویی برای دیگر روستاها تبدیل شود تا به تدریج بتوان شهرستان بدون بیکار را پیگیری کرد و در یک برنامه مدون و زمان بندی شده، در سراسر استان معضل بیکاری برطرف شود. 

وی ایجاد یک روستای سبز در هر شهرستان تا پایان سال جاری، تونل سبز ورودی شهرها، بوستان ویژه بانوان در هشت شهر بزرگ استان و توسعه بهره گیری از ظرفیت خدادادی استان در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر را از دیگر برنامه های اولویت دار برشمرد. 

وی تصریح کرد: در دولت دوازدهم با جذب و حمایت از سرمایه گذاری های جدید، خروج از چرخه خام فروشی و ورود به عرصه فرآوری تمام محصولات تولیدی استان را دنبال خواهیم کرد .

وی در ارتباط با موضوع تعاون شهرها نیز گفت:با پیگیری‌های انجام شده، شهرستان راز و جرگلان به عنوان یکی از ۱۰ تعاون-شهر کشور برگزیده شد که می تواند نقش مهمی در رونق اقتصادی و توسعه آن ایفا کند. 

وی پیگیری برای ایجاد شهرک یا ناحیه صنعتی در راز و جرگلان و حمایت از شکل گیری صنایع و کارگاه های کوچک و متوسط برای رونق اشتغال و تولید را از برنامه های در دست اجرا در این شهرستان برشمرد و ادامه داد: راه و بیمارستان از اولویت های راز و جرگلان است و به همین دلیل، امسال اعتبارات خوبی در حوزه راه های روستایی و شهری اختصاص یافته و برای بیمارستان هم به محض مکان یابی مناسب، اقدامات بعدی آغاز خواهد شد. 

صالحی همچنین از پیشنهاد راه اندازی بنیاد خیران وقف علمی و تأکید دوباره بر ایجاد بورس ایده خبر داد و تصریح کرد: مبنای کار ما حمایت از واحدهای با فناوری پیشرفته و صادرات محور است.وی گفت: صنعت ما باید با افزایش سهم دانش فنی در تولید، محصولاتی قابل رقابت با تولیدات روز دنیا هم به لحاظ کیفیت و هم از لحاظ قیمت به بازارها عرضه کند.

صالحی همچنین از ساخت مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس در استان خبر داد و افزود:8میلیارد تومان اعتبار برای ساخت باغ‌ موزه دفاع مقدس پیش‌بینی‌شده است که استانداری 6 میلیارد تومان از این اعتبار را متقبل شد./

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز