تعریف بهره گیری از مشاوره مالی و بانکی در بخش خصوصی ضروریست

۱۳۹۶/۰۶/۲۵ - ۱۰:۰۹:۳۴
کد خبر: ۶۱۳۲۰۵
تعریف بهره گیری از مشاوره مالی و بانکی در بخش خصوصی ضروریست
استاندار اردبیل گفت: با وجود اینکه استفاده از ظرفیت وکیل حقوقی و قضایی برای واحدهای تولیدی توجیه پذیر بوده و نهادینه شده است، اما در مقابل مشاوره بانکی و مالی هنوز تعریف نشده است.

به گزارش برنا،خدابخش در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت تصریح کرد: در وضعیت فعلی مطابق قوانین بررسی توجیه فنی اقتصادی واحد تولیدی به موسسه اعتباری یا بانک سپرده شده است.

وی افزود: این در حالی است که در دنیا چنین شیوه ای مرسوم نبوده و بررسی فنی و مالی یک طرح توسط بانک ها انجام نمی شود.

استاندار اردبیل متذکر شد: با وجود اینکه استفاده از ظرفیت وکیل حقوقی و قضایی برای واحدهای تولیدی توجیه پذیر بوده و نهادینه شده است، اما در مقابل مشاوره بانکی و مالی هنوز تعریف نشده است.

خدابخش نتیجه چنین روندی را به زیان خود واحدهای تولیدی دانست و گفت: در برخی مواقع به دلیل همین رویه بانک با بررسی طرح از پرداخت تسهیلات خودداری می کند.

وی افزود: روند تقابل بانک با سرمایه گذار با فعال سازی شرکت های مشاوره بخش خصوصی به سادگی قابل حل و فصل است.

وی با تاکید به اینکه حتی اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی می تواند واحدی برای بررسی و مشاوره مالی واحدهای تولیدی ایجاد کند، اضافه کرد: ورود بخش خصوصی به این مقوله ضروری است.

استاندار اردبیل معتقد است حضور شخص ثالث در بررسی توجیه یک طرح تولیدی می تواند بسیاری از مشکلات اعطای تسهیلات را رفع کرده و حتی نسبت به تسهیل آن کمک کند.

به گفته خدابخش ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نیز می تواند طرح مشاور را بررسی و بر اساس آن جهت اعطای تسهیلات تصمیم گیری کند.

وی در عین حال به ضرورت تعریف حق الزحمه فعالیت شرکت های مشاوره اشاره و تاکید کرد: در واقع شرکت هایی از این دست می توانند طرح تولیدی را به صورت جامع اعتبار سنجی کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز