با حضور وزیر جهاد کشاورزی صورت گرفت:

بهره برداری از بزرگترین میدان میوه و تره بار غرب استان در شهرستان نجف آباد

۱۳۹۶/۰۶/۲۵ - ۱۲:۴۷:۲۶
کد خبر: ۶۱۳۳۳۹
بهره برداری از بزرگترین میدان میوه و تره بار غرب استان در شهرستان نجف آباد
با حضور وزیر جهاد کشاورزی و استاندار اصفهان ، بزرگترین میدان میوه و تره بار غرب استان در شهرستان نجف آباد با هزینه ای بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال و ۷۱ غرفه با مشارکت شهرداری نجف آباد و بخش خصوصی افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش برنا از اصفهان، استاندار اصفهان در آیین بهره برداری از میدان میوه و تره بار بهار آزادی، بعنوان بزرگترین میدان میوه و تره بار غرب استان اصفهان در شهرستان نجف آباد اظهارداشت: بیش از یکماه از آغاز بکار دولت دوازدهم نگذشته است ولی امروز میزبان پنجمین عضو کابینه هستیم که نشانگر توجه دولت به استان است.

دکتر رسول زرگرپور با بیان اینکه استان اصفهان بعنوان صنعتی ترین و گردشگری ترین استان کشور شناخته شده است، افزود: گرچه کشاورزی در استان در سایه ی صنعت کمرنگ تر دیده می شود ولی با این وجود استان اصفهان یک استان کاملا کشاورزی است.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه میزان بارش های استان یک ششم بارش های دنیا و یک دوم متوسط بارش های کشور است و چندین سال است که اصفهان وارد خشکسالی شدید شده و حدود ۲۵ درصد زمین های کشاورزی از چرخه ی تولید خارج شده است، ولی هنر کشاورزان اینگونه است که حجم تولیدات استان کاهش نداشته و حدود ۶ میلیون تن تولید محصولات کشاروزی در استان صورت گرفته است.

رسول زرگرپور ادامه داد: استان اصفهان با تولید ۳ هزار و ۵۰۰ تن شیر در کشور جایگاه اول و در تولید دیگر محصولات دامی و لبنی نیز در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفته است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه میدان میوه و تره بار نجف آباد هشتمین میدان میوه و تره بار استان است، گفت: به نظر می رسد که باید شهرداری وارد فاز دوم این میدان شود و امیدواریم که در افتتاح اینگونه پروژه ها همچنان سرمایه گذاران بخش خصوصی یاری رسان باشند.

زرگرپور افزود: در طول چند سال اخیر شاهد ایجاد یک نهضت سازندگی در نجف آباد بودیم و البته هنوز در شان مردم این شهر ولایتمدار و شهید پرور نیست ولی امتداد خدمت با حضور شهردار و شورای شهر با انگیزه، رضایتمندی مردم را به دنبال خواهد داشت.

استاندار اصفهان به برگزاری اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی در اصفهان اشاره کرد و افزود: مراسم افتتاحیه بسیار معنوی و زیبا برگزار گردید و از همه ی مردم ولایتمدار و متدین استان و شهرستان نجف آباد دعوت می کنم که در مراسم اختتامیه که امروز برگزار می گردد حضور داشته باشند.

*وزیر جهاد کشاورزی: تولید محصولات کشاورزی باید به سمت تولیدات گلخانه ای برود

وزیر جهاد کشاورزی نیز در این آیین اظهارداشت: استاندار اصفهان از سربازان فداکار این نظام و انقلاب بوده اند و اینجانب در دوره های مختلف افتخار شاگردی ایشان را داشتم.

وی با اشاره به شهادت شهید حججی اظهارداشت: شهید حججی بدون اینکه خم به ابرو بیاورد با این صلابت، شجاعت و راست قامتی افتخار زیادی آفرید و برای خانواده ی ایشان و مردم شهید پرور نجف آباد آرزوی سعادت کرد.

حجتی افتتاح میدان میوه و تره بار این شهرستان را مایه ی مباهات خواند و از اعتماد به نفس و تلاش شبانه روزی همه ی مسئولان شهرستان و سرمایه گذار این پروژه تقدیر کرد.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه باید با همین همت و مدیریت جهادی این پروژه توسعه یابد، افزود: نجف آباد از دیرباز محل تولیدات کشاورزی و عرصه محصولات با قیمت مناسب بوده است.

وی اضافه کرد: ظرفیتی که خداوند در وجود بشر به ودیعه گذاشته است انتها ندارد و با عنایت پروردگار انسان به هرچه اراده نماید خواهد رسید و می توانیم با استفاده از همین ظرفیت اقدامات گسترده ای را در استان و کشور به انجام رسانیم و مهم این است که به ظرفیت بی منتهای خود ایمان داشته باشیم و با مشارکت، همکاری و سعه صدر فعالیت نماییم.

مهندس حجتی با تاکید بر اینکه تولید محصولات کشاورزی باید به سمت تولیدات گلخانه ای برود، افزود: تولیدات گلخانه ای بهره وری آب را افزایش می دهد و با بکارگیری متخصصین اشتغال خوبی ایجاد خواهد شد و دولت نیز آماده ی هرگونه همکاری در این زمینه است.

وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: کشاورزان استان اصفهان و شهرستان نجف آباد جزو بهره ورترین کشاورزان استان های کشور هستند.

امام جمعه ی این شهرستان نیز در این آیین اظهارداشت: از ویژگی های مردم این شهرستان این است که هرکجا لازم بوده به میدان و به کمک دولت آمده اند.

وی با بیان اینکه استاندار اصفهان همواره نجف آباد را در برنامه ها و صدر اولویت های خود قرار داده اند، افزود: به دکتر زرگرپور تبریک می گویم که توانسته اند در نجف آباد یک مجموعه ی خدمتگزار و همراه فراهم نمایند.

شهردار نجف آباد نیز در این آیین ضمن تقدیر از حمایت های ویژه استاندار اصفهان، اظهارداشت: اگر اهتمام خاص استاندار اصفهان به شهرستان نجف آباد نبود این تعداد پروژه ی بزرگ توسط شهرداری به بهره برداری نمی رسید.

در پایان این مراسم از تلاش های استاندار اصفهان در این شهرستان و سرمایه گذار این پروژه تقدیر شد.

شایان ذکر است بزرگترین میدان میوه و تره بار غرب استان در شهرستان نجف آباد به مساحت ۶۲ هزار متر مربع و زیر بنای ۲۷ هزار متر مربع و با هزینه ای بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال و ۷۱ غرفه با مشارکت شهرداری نجف آباد و بخش خصوصی با حضور وزیر جهاد کشاورزی و استاندار اصفهان ، افتتاح و به بهره برداری رسید .

 

نظر شما