فرمانده سپاه علی بن ابیطالب‌(ع) قم خبر داد

اجرای ۱۶۰۰ برنامه طی هفته دفاع مقدس در قم/ برپایی نمایشگاه یاد یاران و کارگاه های آموزشی اقتصاد مقاومتی درقم

۱۳۹۶/۰۶/۲۸ - ۱۱:۰۱:۳۲
کد خبر: ۶۱۴۳۴۲
اجرای ۱۶۰۰ برنامه طی هفته دفاع مقدس در قم/ برپایی نمایشگاه یاد یاران و کارگاه های آموزشی اقتصاد مقاومتی درقم
فرمانده سپاه علی بن ابیطالب‌(ع) قم گفت: نمایشگاه یاد یاران و کارگاه های آموزشی اقتصاد مقاومتی همزمان با هفته دفاع مقدس درحدفاصل مسجد مقدس جمکران تا شهرک قدس این شهر برپا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سردار احمدی با اشاره به برنامه های هفته دفاع مقدس در قم گفت: این برنامه ها با عنوان «من انقلابی ام» در بخش های مختلف از جمله رونمایی از 20 عنوان کتاب، فراخوان شعر و فیلم دفاع مقدس، برگزاری محافل شعر و ادبی، اجرای تئاتر خیابانی، برنامه های رادیویی، یادواره شهدا، سخنرانی و بصیرت افزایی و غیره در استان قم ترتیب می یابد.

وی ادامه داد: 80 شهید شاخص هشت سال دفاع مقدس در قم شناسایی شده است که تصویر 40 چهره این شهدا در سطح شهر نصب می شود.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب‌(ع) قم ادامه داد: همچنین از 2 اثر(موسیقی) دفاع مقدس با عنوان مادران شهید و شهدای ناجا همزمان با دفاع مقدس در قم رونمایی می شود.

وی با بیان این که استان قم در 120 موضوع در دفاع مقدس بی نظیر بوده است گفت: شهر قم با همکاری ستاد پشتیبانی هزینه سه روز جنگ تحمیلی را تقبل کرد ضمن این که برخی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس از استان قم اعزام شده بودند.

وی ابراز داشت: امروز شاهد آثار دفاع مقدس در تمام عرصه ها هستیم که این امر مرهون تلاش ها و حماسه های رزمندگان و شهداست که باید این حماسه را برای نسل جوان بازآفرینی کرد.

احمدی با اشاره به این که دفاع مقدس ریشه در مکتب اسلامی دارد گفت: صحنه های دفاع مقدس اقتدار و فرهنگ عاشورایی را به نمایش گذاشت و امروز نیز مدافعان حرم حضرت زینب(س) با تاسی از این رزمندان وارد دفاع از حریم ولایت و امامت شده اند.

وی تاکید کرد: تبیین دستاوردهای دفاع مقدس وظیفه یک قشر نیست بلکه همه مردم و مسئولان در این زمینه موظف هستند برای برون رفت از آسیب های اجتماعی و مسائل اقتصادی به الگوگیری از دفاع مقدس بپردازند.

وی از تشکیل ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در قم خبر داد و گفت: این ستاد از تیرماه امسال با 6 کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی، فرهنگی و هنری، نیروهای مسلح، پشتیبانی و خدمات رسانی، شاهد و ایثارگران و بانوان با همکاری نهادهای مربوطه تشکیل شد.

وی اظهار داشت: این نمایشگاه با حضور آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری عضو جامعه مدرسین حوزه های علمیه عصر 31 شهریور ماه با هدف نمایش تجهیزات، یادآوری خاطرات جبهه های مقاومت، تبیین رشادت های رزمندگان و شهدا در هشت سال دفاع مقدس به مدت یک هفته در معرض دید عموم مردم شهید پرور و انقلابی قم قرار می گیرد.

وی افزود: دراین نمایشگاه درکنار برگزاری کارگاه ها و سخنرانی ها با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، هر شب رزمایش والفجر اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به تشریح برنامه های مختلف هفته مقدس همزمان با ماه محرم الحرام گفت: در اولین روز از هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح همزمان با سراسر کشور با نمایش اقتدار و وحدت ملی در بلوار پیامبر اعظم(ص) اجرا می شود و بعد از آن نیروهای مسلح در نماز عبادی و سیاسی روز جمعه شرکت خواهند کرد.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب‌(ع) ادامه داد: یکم مهرماه روز علم و فناوری، جوانان و سربازان نامگذاری شده است که در آن از سربازان در مراکز نظامی تجلیل و از دستاوردهای صنایع نظامی کشور رونمایی می شود.

وی با بیان این که نقش ولایت فقیه در دفاع مقدس باید تبیین شود، گفت: دوم مهرماه با شعار ولایت مداری، همبستگی ملی و دفاع همه جانبه نامگذاری شده است که در این روز رسانه ها می توانند به نقش امام راحل به عنوان پرچمدار دفاع مقدس، نقش روحانیان و طلاب در دفاع از مرز و بوم کشورمان بپردازند.

وی اضافه کرد: 94 درصد شهیدان در وصیت نامه ها و در صحنه های دفاع مقدس هدف از جنگیدن را تبعیت از ولی فقیه و 95 درصد از شهیدان دفاع از نظام جمهوری اسلامی اعلام کرده اند، از این رو امروز باید این راه و اندیشه شهدا استمرار یابد.

احمدی با تاکید بر این که دفاع مقدس عرصه ارزش ها و تکریم هاست و مرزبندی سیاسی نمی شناسد گفت: در روز چهارم و پنجم مهرماه با شعار بصیرت افزایی، دشمن شناسی، بیداری اسلامی، تکریم از رزمندگان، پیشکسوتان و زنان اسوه های صبر و استقامت در صدد تجلیل از چهره های شاخصی هستیم که استقلال و امنیت را برای کشورمان رقم زدند.

وی ابراز داشت: روز ششم مهرماه به شهیدان، جانبازان و ایثارگران اختصاص یافته است تا از این طریق بتوانیم در کنار غبارروبی از مزار شهدا از اندیشه های فراموش شده شهیدان در هشت سال دفاع مقدس در جامعه امروزی غبارروبی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در هفتمین روز از مهرماه فرماندهان، عزت مداران و حماسه آفرینان در قالب دسته های عزاداری در مراسم های سوگواری سالار شهیدان شرکت خواهند کرد.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب‌(ع) قم با اشاره به اینکه امروز ملت ما در عرصه دفاع، الگویی برای تمام مستضعفان عالم است گفت: مردان غیور کشورمان با اطاعت از ولی فقیه در مقابل توطئه دشمنان که در صدد براندازی نظام جمهوری اسلامی بودند، ایستادند و امروز در هر نقطه ای از جهان به عمل رزمندان و شهیدان کشور ما اشاره می شود.

وی بیان داشت: امروز هم جنگ های اخیر دامن گیر غرب آسیا و مسلمانان شده است که به لطف خداوند عراق در آستانه پاکسازی نیروهای تکفیری است و ملت قهرمان یمن نیز به همراه انصارالله در نقطه موفقیت است.

وی بر ضرورت تبیین رشادت های رزمندگان و شهدا و تکریم جایگاه آنان پرداخت و گفت: در شرایط کنونی هجمه سنگین رسانه ای در فضاهای مجازی مقابل ولایت فقیه و فرهنگ عاشورایی است که بایددر این زمینه کسانی که دل در گرو شهدا دارند به دفاع از نقش ولی فقیه با بیان اسناد تاریخی بپردازند.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب‌(ع) قم خاطرنشان کرد: براندازی نظام جمهوری اسلامی مورد طمع و برنامه ریزی دشمنان بود به گونه ای که همه کشورها در مقابل ایران ایستادند تا متجاوزان به سرزمین ما دست اندازی کنند ولی رزمندگان با روحیه جهادی و تبعیت از ولی فقیه، اجازه تجاوز گری به کسی ندادند.

وی بیان داشت: امروز نیز در کشورمان مشکلات اقتصادی و اجتماعی وجود دارد که باید طبق بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در داخل کشورمان حل شود چرا که تهدیدات امروز قابل مقایسه با جنگ در هشت سال دفاع مقدس نیست.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز