سرپرست استانداری کردستان خبر داد:

تخفیف واردات کالا برای مرزنشینان دارای کارت و دفترچه کولبری

۱۳۹۶/۰۶/۲۷ - ۱۸:۴۹:۳۱
کد خبر: ۶۱۴۴۷۰
تخفیف واردات کالا برای مرزنشینان دارای کارت و دفترچه کولبری
سرپرست استانداری کردستان از تخفیف ۵۰۰ هزار تومانی واردات کالا برای مرزنشینان دارای کارت و دفترچه کولبری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ علیرضا آشناگر امروز در ششمین جلسه اصلی کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان در سنندج، افزود: طرح ساماندهی مبادلات در بازارچه‌های غیر رسمی در راستای رفاه و آسودگی خاطر کولبران و مرز نشینان توسط دولت تصویب شده است.

وی اجرایی شدن طرح مذکور را موجب تغییرات کاربردی در کولبری دانست و گفت: افزوده شدن افراد تحت پوشش دفترچه و کارت کولبری از شعاع ۱۵ به ۲۰ کیلومتر و اجازه ترانزیت کالا در بازارچه های موقت مرزی که از متقبل شدن هزینه های گزاف جلوگیری می شود.

آشناگر حضور مداوم و پیوسته گمرک، اداره استاندارد و فرمانداری را در معابر مرزی نیز دیگر دستاورد مهم این طرح برشمرد و گفت: ورود هر کالا در معابر با نظارت همه تشکیلات در جهت رفع کالای قاچاق و ممنوعه انجام می پذیرد.

سرپرست استانداری کردستان خاطر نشان کرد: تسهیلاتی که دولت به صورت مستمر و دائمی برای تامین نیاز و رفاه مرز نشینان اتخاذ کرده با رخ دادن حوادثی در شغل کولبری چندان بروز و ظهور نمی یابد.

434237892_146076

سرپرست استانداری کردستان از تخفیف ۵۰۰ هزار تومانی واردات کالا برای مرزنشینان دارای کارت و دفترچه کولبری خبر داد و گفت: طرح ساماندهی معابر باید ظرف مدت سه ماه اجرایی شود و تا استقرار کامل تجهیزات روش قبل ادامه پیدا می کند.

آشناگر اظهار داشت: تا کنون طرحی به این جامعیت که متضمن پیشنهاد و اصلاح برای رفع مشکلات پدیده کولبری باشد ارائه و پیش بینی نشده بود ولی دولت روحانی به خواسته مرزنشینان جامه عمل پوشاند.

وی با بیان اینکه ۵ معبر به جز بازارچه های رسمی (باشماق و سیرانبند) برای واردات و صادرات کالا تعریف شده است، گفت: کولبران یا پیله وران و یا مرزنشینان از منظر دولت کسانی هستند که با اخذ دفترچه و کارت در طول هفته بنا به وضعیت نوع کالا و ترافیک معابر اقدام به کولبری می کنند.

آشناگر عنوان کرد: تا به این لحظه گزارشی از کشته یا مجروح شدن فردی در این معابر قانونی ارائه نشده مگر اینکه برخی از تجار سود جو وضعیت معیشت مرزنشینان را هدف آمال خود قرار دهند و افزون از عبور معابر مرزی خواستار عبور کولبران از خلاء مرزی شوند.

وی با اشاره به اینکه مرز از نظر امنیتی تعریف خاص خود را دارد، افزود: در مرز مناطقی ممنوعه تحت عنوان منطقه قرمز که امکان تردد را از افراد سلب می کند وجود دارد چراکه باور داریم در قلمرو هر سرزمین حفاظت و پاسداری نیاز و ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

سرپرست استانداری کردستان گفت: مطالبه جدی مردم کشور و استان کردستان تامین امنیت از سوی دولت است و در این راستا دولت هم با نظارت و کنترل جدی از منطقه قرمز مانع ورود بیگانگان به کشور می شود.

آشناگر خواستار تبیین اقدامات دولت در زمینه کولبری و تحول وضعیت معیشت مرزنشینان به دستگاه‌های اجرایی شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز