فرماندار ویژه شهرستان ری:

مراسم راهپیمای مردمی در کربلا و ری در روز اربعین یک ظرفیت عظیم اجتماعی است

۱۳۹۶/۰۶/۲۸ - ۱۰:۵۱:۱۹
کد خبر: ۶۱۴۷۵۰
مراسم راهپیمای مردمی در کربلا و ری در روز اربعین یک ظرفیت عظیم اجتماعی است
هدایت اله جمالی پور فرماندار ری گفت: «هنجارها و ارزش های دفاع مقدس، برگرفته و متاثر از واقعه عاشوراست.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران،هدایت الله جمالی پور، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه این شهرستان در اولین جلسه ستاد برنامه ریزی برای مراسم اربعین گفت: تقارن ایام محرم با هفته دفاع مقدس، این فرصت را مهیا می کند تا با به صورت ویژه درس های عاشورا که در دفاع مقدس تجلی دوباره یافت را مرور کرده و در جامعه سرلوحه کار خویش قرار دهیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان ری با تاکید بر وجه مردمی مراسمات عزاداری امام حسین (ع)، اظهار داشت: عشق به امام حسین در دل یکایک مردم ایران می جوشد و همه تمایل دارند تا به هر نحو به قدر وسعشان به این مراسم کمک کنند. وظیفه ما به عنوان مسئول و خدمتگزار مردم این است که این کمک ها را سامان مند کنیم.

وی مراسم راهپیمای مردمی در کربلا و ری در روز اربعین را یک ظرفیت عظیم اجتماعی خواند و گفت: اینگونه مراسم که با معنویت بسیار همراه است یک ظرفیت عظیم اجتماعی برای تقویت همدلی و همزبانی است  و معنویت مراسم به گونه ای است که حتی پیروان مذاهب و ادیان دیگر را نیز به سوی خویش جلب می کند.

فرماندار ری با اشاره به جنایات هولناک و نسل کشی مسلمانان در میانمار، گفت: اینها مصائب تهی شدن جهان از روح دین و معنویت است و با کمال تاسف همه نهادها و سازمان های مدعی حقوق بشر نیز در مقابل این همه جرم و جنایت سکوت کرده و زبان به کام گرفته اند.

جمالی پور همچنین در مورد تمهیدات امنیتی که برای محرم و اربعین در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: به همت و تلاش سربازان گمنام امام زمان، هر سال این مراسمات بدون هیچ دغدغه ای برگزار می شود و انشالله امسال نیز به کمک چشمان بیدار این سربازان، همچون سال های گذشته مردم با خاطری آُسوده، مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان را برگزار خواهند کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز