امام جمعه قزوین:

فلسفه قیام عاشورا امربه‌معروف و نهی از منکر است

۱۳۹۶/۰۶/۲۸ - ۱۱:۲۵:۴۲
کد خبر: ۶۱۴۷۸۰
فلسفه قیام عاشورا امربه‌معروف و نهی از منکر است
آیت ‌الله عبدالکریم عابدینی گفت: فلسفه قیام عاشورا چیزی جز امربه‌ معروف و نهی از منکر نبود همه باید با این دید به این کار بزرگ امام حسین(ع) نگاه کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، آیت‌ الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان که به مناسبت آغاز  این هفته برگزار شد، اظهار کرد: امام حسین(ع) فلسفه و هدف قیام خود را «امر به معروف و نهی از منکر» معرفی کرده است و همه ما باید در این راستا حرکت کنیم.   

آیت‌ الله عابدینی با بیان اینکه نباید در عرصه «امر به معروف و نهی از منکر» سرگرم برنامه‌ هایی شویم که اولویت چندم هستند، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا فاصله برداشت‌ های امروز از «امر به معروف و نهی از منکر» با آنچه که حقیقتا باید وجود داشته باشد، کاهش یابد.

امام جمعه قزوین در ادامه با تاکید بر اینکه باید در عرصه «امر به معروف و نهی از منکر»، «اولویت‌بندی» داشته باشیم، بیان کرد: اگر اولویت‌ بندی در این عرصه وجود نداشته باشد، مسایل مهمی که باید در دستور کار قرار گیرند، کوچک شمرده شده و از دستور کار خارج می‌ شوند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین «وحدت» و «هم‌ افزایی» میان «اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر» را لازمه موفقیت در این عرصه مهم دینی دانست و تاکید کرد: هر چه اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر «حرکت جمعی» را بیشتر در دستور کار قرار دهند و «هم‌ افزایی» داشته باشند، نتایج ملموس‌ تری در این عرصه بدست می‌ آید.

وی «مبارزه با مفاسد کلان» را یکی از رسالت‌ های جدی فعالین عرصه امر به معروف و نهی از منکر دانست و خاطرنشان کرد: خدای متعال تاکید می‌کند اگر بخواهیم جامعه‌ ای را به هلاکت برسانیم به رفاه‌ طلبان و زیاده‌ خواهان فرمان فسق و فجور می‌ دهیم؛ بنابراین نباید کار به جایی برسد که شامل این فرمان الهی شویم.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین یادآور شد: «ربا»، «زمین‌ خواری»، «رشوه»، «دنیاپرستی» و «رفاه‌ طلبی» از دیگر مصادیق منکر هستند که پیامدهایی نظیر «بیکاری»، «طلاق» و معضلات اجتماعی بسیاری را به همراه خواهند داشت.

آیت‌ الله عابدینی «استحکام نظام دینی» را یکی از معروف‌ های مهم دانست و اضافه کرد: «پویا نگهداشتن مساجد» و «اقامه نماز» فرصت‌ های عظیمی را فراهم می‌ آورند و موجب استحکام نظام دینی می‌ شوند.

وی در بخش پایانی سخنان خود بار دیگر به جنایات اخیر در میانمار اشاره و ضمن محکوم کردن کشتار مسلمانان روهینگیا عنوان کرد: ما نیز نسبت به فجایعی که در میانمار رخ می‌ دهد مسوولیت داریم و نباید در این امر کوتاهی کنیم.

در ابتدای این دیدار عباس کاظمی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌ های هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر با ایام محرم و هفته دفاع مقدس متقارن شده است و این تقارن فرصتی را فراهم آورده تا بسیاری از برنامه‌ ها رویکرد امر به معروفی داشته باشد.

وی نقش شهرداری، صدا و سیما، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌های متولی امر را در اجرای برنامه‌های هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر مهم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: از مسوولان تقاضا داریم تا با هماهنگی کامل با زیرمجموعه‌ های خود، مشارکتی حداکثری در اجرای برنامه‌ های هفته احیای امر به معروف داشته باشند.

امام جمعه2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز