"خادمی" درآیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه کتاب لرستان :

توسعه از مسیر فرهنگ می گذرد / با تمام توان در خدمت اصحاب فرهنگ ، هنر و رسانه استان هستم/کتاب پشتوانه ی اصلی اقتصاد دانش بنیان است

۱۳۹۶/۰۶/۲۹ - ۱۳:۰۰:۵۵
کد خبر: ۶۱۵۳۴۷
توسعه از مسیر فرهنگ می گذرد / با تمام توان در خدمت اصحاب فرهنگ ، هنر و رسانه استان هستم/کتاب پشتوانه ی اصلی اقتصاد دانش بنیان است
استاندار لرستان گفت: توسعه از مسیر فرهنگ می گذرد وفرهنگ مهمترین عامل توسعه است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ، سید موسی خادمی صبح امروز چهارشنبه در برگزاری نمایشگاه کتاب را از مهمترین عوامل توسعه ی فرهنگی دانست و اظهارداشت : رابطه ی تنگاتنگی بین کتاب و توسعه یافتگی وجود دارد و کتاب عامل تغییر در دانش ، بنیش و رفتار است که می تواند به ارتقاء یک جامعه منجر شود .

وی افزود : امروز موضوع اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از عوامل توسعه مطرح می شود که بیش از آنکه بر مواد متکی باشد بر مغز متکی است و ، برای ارتقاء فکر و اندیشه راهی جز کتاب و مطالعه وجود ندارد .

خادمی یادآورشد:  نمایشگاه کتاب در ایامی که به یاد سید و سالار شهیدان متبرک است اهداف این حرکت های فرهنگی را معنوی تر و بلند تر نشان می دهد.

وی تصریح کرد:  تغییر در دانش و بینش و رفتار آن هم به سمت تکامل و پیشرفت ؛ مراحلی است که با تقویت فرهنگ کتابخوانی میسر و مقدور است.

خادمی با تاکید براینکه  لازم است در تمام مراحل برنامه های مختلف ؛  هم بستگی و رابطه ی عمیق مطالعه و توسعه با شاخص و مصداق کتابخوانی مد نظر تصمیم گیران و برنامه ریزان قرار گیرد فخاطر نشان کرد: اقتصاد موفق اقتصادی است که بر پایه دانش شکل بگیرد به دیگر عبارت  ؛ کتاب پشتوانه ی اصلی اقتصاد دانش بنیان است .

استاندارلرستان با بیان اینکه  اگر طالب پیشرفت هستیم راهی جز توانمند سازی افراد با مطالعه و کتابخوانی نداریم گفت: برگزاری چنین نمایشگاههایی تسهیل دسترسی مردم به دانش و توانمند سازی آنان است.

خادمی اظهارکرد: باید در چنین فضای فرهنگی که با افتخار اولین حضور بنده در برنامه های لرستان زیباست از مردم و بازدیدکنندگان ، ناشران و نویسندگان و اهالی قلم مخصوصا اهل فرهنگ لرستان و برگزار کنندگان نمایشگاه قدردانی می کنم .

استاندارلرستان در پایان با بیان اینکه بدون شک راه پیشرفت از همین فضاها عبور می کند،عنوان کرد: بسیار خرسندم که حضور من در لرستان با آغاز یازدهمین نمایشگاه کتاب همزمان گردیده و همین جا اعلام می کنم که با تمام توان در خدمت اصحاب فرهنگ ، هنر و رسانه های استان هستم .

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز