معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت؛

همکاری در حوزه صنایع معدنی با افغانستان در دستور کار دولت است

۱۳۹۶/۰۶/۳۰ - ۰۸:۰۵:۰۸
کد خبر: ۶۱۵۵۹۰
همکاری در حوزه صنایع معدنی با افغانستان در دستور کار دولت است
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: ملاقاتهای خوبی با مسئولان افغانستان به ویژه مشاوران رئیس جمهور و وزرا داشته ایم و هم اکنون همکاری ها در حوزه صنایع معدنی با این کشور در دستور کار دولت است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، مهدی کرباسیان در نشست شورای راهبردی مدیریت اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان که در سراوان در جنوب شرق این استان برگزار شد اظهار داشت: اتاق بازرگانی می تواند نقش مهمی در توسعه روابط تجاری بین ایران، افغانستان و پاکستان داشته باشد و نیازهای این کشورها را تامین کند.

وی بیان کرد: با توجه به بازارهای خوبی که در افغانستان و پاکستان وجود دارد اتاق بازرگانی سیستان و بلوچستان می تواند در بخش صادرات انواع کالاهای تجاری پیشتاز باشد و تمام بازارهای این 2 کشور را در اختیار خودش بگیرد.

وی ادامه داد: حمایت از سرمایه گذاران و تجار از مهمترین سیاست های دولت تدبیر و امید است تا بخش خصوصی در سرمایه گذاری پیشتاز باشد.

وی تاکید کرد: اگر زمینه های سرمایه گذاری فراهم باشد ما به عنوان سازمان ایمیدرو آماده هستیم تا 49 درصد در طرح های مشخص شده سرمایه گذاری کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به ظرفیت های چابهار گفت: با اتصال راه آهن چابهار - میلک - سرخس و گازرسانی، این شهرستان آینده بسیار روشنی خواهد داشت.

کرباسیان اظهار داشت: سرمایه گذاری شرکت های معتبر اروپایی و هندی در چابهار سبب رونق و توسعه این منطقه خواهد شد.

وی ادامه داد: با توسعه بندر چابهار جنوب شرق کشور به ویژه سیستان و بلوچستان متحول خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت های معدنی سیستان و بلوچستان گفت: در این استان به 143 محدوده اکتشافی امید بخش در حوزه معدنی از جمله طلا، مس، کرومیت، سنگ آهن و آنتی موان رسیده ایم.

وی تصریح کرد: این موضوع نشان دهنده این است که اگر کار اکتشاف یک یا 2 معدن به اتمام برسد ثروت و توسعه به سیستان و بلوچستان سرازیر می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: در ابتدای دولت تدبیر و امید به این نتیجه رسیدیم که به معادن توجه بیشتری باید شود.

کرباسیان اظهار داشت: در منطقه سنگان سیستان و بلوچستان و خواف خراسان رضوی به دلیل وجود معادن بیش از چهار هزار نفر به طور مستقیم در بخش ایمیدرو مشغول به کار هستند.

وی تصریح کرد: بیش از 250 هزار کیلومتراکتشاف در بخش معادن در سطح کشور انجام شده که یک چهارم آن مربوط به سیستان و بلوچستان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز