مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین:

شش درصد تعاونی های استان قزوین غیرفعال است

۱۳۹۶/۰۷/۰۱ - ۱۲:۵۲:۴۹
کد خبر: ۶۱۶۴۰۷
شش درصد تعاونی های استان قزوین غیرفعال است
مسعود بابایی گفت: در حال حاضر ۶۴۶تعاونی تولیدی، توزیعی و خدماتی با ۸۱۲هزار عضو در استان فعالیت می کنند و شش درصد آنها غیرفعال است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، مسعود بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در دوازدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان قزوین که با حضور منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استانداری، داود محمدی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی و اعضا تعاونی های توزیعی، تولیدی و خدماتی در سالن جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد اظهار کرد: هم اکنون از بین۶۴۶تعاونی تولیدی، توزیعی و خدماتی که با ۸۱۲هزار عضو در استان قزوین فعالیت می کنند شش درصد آنها غیرفعال است که باید برای فعال سازی آنها چاره اندیشی کرد.

بابایی افزود: سهم ۲۵درصدی تعاونی ها در توسعه کشور هنوز محقق نشده و به نظر می رسد زیرساختهای این بخش مهیا نیست و با تغییر رویکرد مدیران و اعتماد به این نهادهای مردمی باید از این ظرفیت بیشتر استفاده کرد.

وی بیان کرد: در استان قزوین ۶۴۵ تعاونی تولیدی، توزیعی و خدماتی با ۸۲۷هزار و ۴۳۷نفر عضو در عرصه های مختلف فعالیت می کنند و خوشبختانه فقط شش درصد آنها غیرفعال هستند.

بابایی اضافه کرد: برخی تعاونی های استان به ویژه در بخش بازنشستگی موفق تر عمل کرده اند و اگر برخی قوانین تعاون اصلاح و بازنگری شود می توانیم ظرفیت های این حوزه را بیشتر شکوفا کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: باید تعاونی ها از وضعیت فعلی خارج شوند و با افزایش ریسک پذیری آنها مسوولیت های بیشتری به آنها سپرده شود تا در اشتغال و تولید نقش بهتری ایفا کنند.

بابایی گفت: بستر فعالیت نهادهای مدنی در کشور مهیاست اما نیازمند حمایت بیشتر است که در این میان نقش مجلس مهم می باشد.

وی اضافه کرد: با ورود سالانه دو میلیون نفر به بازار کار با وضعیت کنونی نمی توانیم به نیازها پاسخ دهیم و با اجرای طرح های مهم و کاربردی لازم است در این مسیر گام برداریم.

بابایی یادآور شد: ۴برنامه راهبردی در حوزه اشتغال از سوی دولت تعریف شده که در قالب طرح «تکاپو» بدنبال ایجاد اشتغال کوتاه مدت هستیم تا مشاغل کوچک شکل بگیرد.

وی بیان کرد: در این راستا ۱۰ رسته شناسایی و اشتغال ۵رسته آغاز شده که در این بخش ۲۰هزار میلیارد تومان و ۱.۵میلیارد دلار اعتبار پیش بینی شده که ۳۴۶هزار شغل در این طرح محقق خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: طرح دوم «کارورزی» است که ۱۵۰هزار فرصت شغلی برای فارغ التحصیلان ایجاد خواهد کرد که سهم استان ۳۵۱۰نفر است.

بابایی اظهار داشت: طرح سوم مشوق بیمه ای است که برای فارغ التحصیلان با حمایت یک ساله اجرا می شود.

وی بیان کرد: هر سال باید ۸دهم درصد از نرخ بیکاری کم شود و در برنامه ششم توسعه باید بیکاری به شش درصد برسد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز