با حضور مسوولان؛

همایش ازدواج سالم و آسان در شهرستان آوج برگزار شد

۱۳۹۶/۰۷/۰۱ - ۱۳:۳۴:۳۲
کد خبر: ۶۱۶۴۵۶
همایش ازدواج سالم و آسان در شهرستان آوج برگزار شد
همایش ازدواج سالم و آسان با حضور اقشار مختلف مردم و با همکاری ارگان‌ های مختلف دولتی و غیردولتی در خانه فرهنگ شهر آبگرم و کانون مصطفی خمینی (ره) شهر آوج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، طی مراسمی با حضور مسوولان و اقشار مختلف مردم  همایش ازدواج سالم و آسان در خانه فرهنگ شهر آبگرم و کانون مصطفی خمینی(ره) شهر آوج برگزار و بر لزوم ترویج ازدواج ساده میان جوانان تاکید شد.

در ابتدای این همایش صفر فیض‌الهی، مدیر شبکه بهداشت_درمان شهرستان آوج ضمن خیرمقدم‌ به حضار و مهمانان، از ادارات دخیل در امر برگزاری همایش به ویژه کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی شهرستان تشکر کرده و بر ضرورت ازدواج در بین جوانان برای دستیابی به سلامت جسمانی و روان‌ شناختی تاکید کرد.

وی موضوع ازدواج را امری چند وجهی برشمرد که نیازمند مداخله جمعی نهادها، ارگان‌ها و ادارات مختلف است.

در ادامه همایش، علی اکبر سلیمانی، فرماندار شهرستان آوج ضمن تشکر از ادارات سهیم در امر برگزاری همایش، ازدواج آسان و آگاهانه را نیازمند فرهنگ‌سازی گسترده در سطح جامعه دانست و بر اطلاع‌رسانی وسیع با همکاری تمامی ارگان‌ها برای برگزاری همایش‌های بزرگ‌تر در سطح شهرستان تاکید کرد.

 همچنین، حجت‌ الاسلام هاشمی، امام جمعه شهر آوج ضمن بیان نکاتی در خصوص اهمیت ازدواج در اسلام و اشاره به روایاتی از ائمه معصومین، چگونگی ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را تشریح و بر ضرورت ازدواج آسان جوانان تاکید کرد و وظیفه مسوولین را در ایجاد شغل و تهیه مسکن جوانان، بسیار با اهمیت دانست.

همایش مشابه ای نیز در شهر آبگرم برگزار شد که پس از پخش نماهنگی از سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد ازدواج سالم و آسان، حجت‌الاسلام صالحی، امام جمعه شهر آبگرم با اشاره به اینکه هدف از ازدواج، تسکین و تکامل مرد و زن است، بر ادامه راه ‌اندازی نهضت ازدواج آسان در سطح شهرستان تاکید کرد.

در ادامه، معصومه نصیری، کارشناس سلامت روان شبکه بهداشت _ درمان شهرستان آوج، معیارهای ازدواج موفق را معرفی کرده و خودآگاهی را پیش زمینه انتخاب درست و ازدواج سالم عنوان کرد.

 وحید عطایی، کارشناس سلامت روان شبکه بهداشت- درمان شهرستان آوج نیز پایه ‌های ازدواج موفق را داشتن دلایل درست برای اقدام به این امر مقدس برشمرد.

 عطایی افزود: ازدواج سبب آرامش روانی و انبساط خاطر شده، شادابی و هدفمندی را در افراد بیشتر می‌ کند.

 این کارشناس، ازدواج را زمینه‌ ساز رهایی افراد از بند تنهایی، احساس بیهودگی و احساس مفید بودن دانست و ادامه داد: مصاحبت و همراهی، عشق و محبت، داشتن شریک حمایت کننده، توجه به نیاز جنسی و والد شدن (تولید مثل) از دلایل درست ازدواج است.

در پایان همایش های برگزار شده به تعدادی از افراد معرفی شده از طرف کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی شهرستان هدایایی اهدا شد، ضمن اینکه شبکه بهداشت- درمان شهرستان آوج نیز از کارکنان خود که به تازگی ازدواج کرده اند، با اهدای لوح تبریک و هدایایی تقدیر کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز