نماینده مردم اردبیل نیر و سرعین در گفتگو با برنا مطرح نمود

مهندس رضا کریمی:عدم دستاورد سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اردبیل بی انصافیست/بخش دوم

۱۳۹۶/۰۷/۰۲ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۱۶۴۷۸
مهندس رضا کریمی:عدم دستاورد سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اردبیل بی انصافیست/بخش دوم
از قول بنده بنویسید که تا 3 سال آینده راه آهن اردبیل به پایان خواهد رسید

به گزارش برنا،سفر وزیر راه و شهرسازی  به استان اردبیل،اولین سفر وی برای بازدید از پروژه های استان بود.سفری پرکار که به بازدید کارگاهی از پروژه ها و جلسات فشرده سپری شد.در این زمینه با رضا کریمی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفتگویی انجام دادیم.وی به صورت تفصیلی به شرح سفر آخوندی و دست آوردهای این سفر پرداخته است.بخش اول صحبتهای ایشان در برنا منتشر گردید.

تشریح سفر  آخوندی در گفتگو با  رضا کریمی(بخش دوم):

دقت لازم در بازآفرینی حوزه شهری

در جلسه حوزه شهری با آخوندی،مدیران مربوطه نیز حضور داشتند.در بازآفرینی پایدار شهری مقرر گردید تا شاخصه های فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی ،گردشگری و باستانی محلات مورد توجه قرار گیرد.

و این روند مشابه پروژه های مسکن مهر نباشد که زیرساختهای آموزشی،بهداشتی،فرهنگی و ورزشی ایجاده نشده است.

افزایش حوزه بازآفرینی شهری

در خصوص بازآفرینی شهری نیز  بازنگری در شناسایی محلات مورد بحث قرار گرفت .چرا که این حوزه وسیع تر از محدوده تعریف شده کنونی می باشد.در اردبیل 15 محله در این رابطه شناسایی گردیده است در حالی که  سه برابر این تعداد،جزو بافت قدیمی می باشد و نیاز به بازآفرینی دارد.

نقش نمایندگان اردبیل در تامین اعتبار حوزه شهری

با توجه به نقش نمایندگان اردبیل در کمیسیون تلفیق بودجه  و در تامین بودجه های راه و شهرسازی،متناسب با نقش مجمع نمایندگان اردبیل  درخواست افزایش سهم اردبیل را تقاضا نمودیم.وزیر مسکن  شهرسازی بازدیدی از محلات اردبیل انجام داد و نمایندگان نیز طرح خویش را در این زمینه به ایشان ارائه نمودند.

برخورد محافظ وزیر با یکی از خبرنگاران

اولاً برخوردی که یکی از محافظان آقای وزیر انجام دادند را تایید نمی نمایم.خبرنگار نیز باید شان و جایگاه خویش را رعایت کند و باید شرایط زمانی و مکانی را درک کند که چگونه  از وزیر سوال نماید  و با تدبیر این عمل را انجام دهد نه اینکه با زور از وزیر سوال نماییم و این موضوع  موجب ناراحتی ما نیز گردید.البته برخورد بصورت شدید نیز نبود بلکه می خواستند خبرنگار را از وزیر دور نمایند و زمانی که خبرنگار قصد نزدیک شدن به وزیر را داشت وی را،محافظ هل داد.به هر حال رفتار محافظ  صحیح نبود.

 

پایان راه آهن تا پایان دولت دوازدهم

در مورد راه آهن نیز اینگونه نیست که عزیزان می فرمایند با سفر وزیر دست آوردی حاصل نشده است.وزیر به صورت کارگاهی  از اقدامات گذشته و فعلی بازدید نمود.تا قبل از این سفر تا این حد ازپروژه اطلاعات نداشتند و مستلزم آن بود که از نزدیک مسیر راه آهن را طی نمایند و مستقیما از پروژه اطلاعات داشته باشند.وزیر با در نظر گرفتن بودجه هایی که امسال و در آتی در نظر گرفته خواهد شد و فاینانسهایی که تعریف شد،صراحتاً اعلام شد که در پایان دولت پروژه راه آهن به پایان خواهد رسید.

و در سایر موارد از جمله پروژه راه مشگین شهر یا دو باند کردن سایر مسیرها و دوباند کردن مسیر سرچم به صورت عملیاتی با حضور وزیر آغاز گردید و برای چندین مسیر روستایی از طریق سازمان راهداری تامین اعتبارصورت گرفت که وزیر دستورات ویژه را صادر نمودند از جمله نمین و نیر...

حضور وزیر با تمام معاونین در اردبیل نشان دهنده آن است که ایشان کاملا مصمم می باشند که اگر در گذشته در اردبیل سهل انگاری صورت گرفته است در مسیر جبران آن می باشد.و شدت عملیات اجرایی پروژه ها از جمله راه آهن و سایر پروژه ها  بالا برود.

از قول من بنویسید تا 3 سال آینده راه آهن اردبیل به اتمام می رسد

سوال:جناب آقای کریمی زمان اعلام اتمام پروژه راه آهن به نوعی در اذهان مردم اردبیل، لوث گردیده است و مردم با توجه به قولهایی متعدد،باور پذیری کمتری دارند، آیا واقعا تا آخر دولت دوازدهم راه آهن اردبیل پایان خواهد پذیرفت؟

پاسخ:صد در صد .با توجه به زمان بندی صورت گرفته و تامین اعتبارات و عزم دولت، بنده بسیار خوش بین هستم حتی قبل از پایان دولت دوازدهم و تا 3 سال آینده پروژه پایان خواهد پذیرفت

از قول بنده بنویسید که تا 3 سال آینده راه آهن اردبیل به پایان خواهد رسید.البته این مطلب را نیز اضافه کنم اگر پروژه در مسیر درست کارشناسی انجام می شد،با بودجه ای که همین امسال تعریف شده است راه آهن اردبیل پایان می پذیرفت.امور غیرکارشناسی صورت گرفته است و دیگر امکان تغییر مسیر وجود ندارد.و سخن پایانی آنکه از سیاه نمایی بپرهیزیم.ثمرات و برکات سفر آخوندی را مردم اردبیل در دو سه سال آینده مشاهده خواهند کرد و مطبوعات نیز  دولت منتخب و نمایندگان مردم را در این زمینه یاری خواهند کرد.

لینک بخش اول گفتگو با رضا کریمی:

http://www.borna.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%A7-11/612857-%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3-%D8%B1%D8%B6%D8%A7-%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D9%85%DB%8C-%D8%B9%D8%AF%D9%85-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A8%DB%8C%D9%84-%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%B5%D8%A7%D9%81%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D9%88%D9%84

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز