فرماندار ویژه لارستان:

دانش آموزان برای موفقیت باید مدیریت زمان کنند

۱۳۹۶/۰۷/۰۲ - ۱۰:۰۱:۳۵
کد خبر: ۶۱۶۷۸۹
دانش آموزان برای موفقیت  باید مدیریت زمان کنند
معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت:دانش آموزان برای موفقیت هر چه بیشتر،از هم اکنون باید مدیریت زمان کنند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، جلیل حسنی در جمع دانش آموزان هنرستان فنی دخترانه فاطمه الزهرا (س)لارستان، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی و ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم گفت: اگر این ایام در شهر و روستا پویایی و تحرک وجود دارد به واسطه آغاز سال تحصیلی جدید و وجود دانش آموزان در مدارس است.
وی افزود: آنچه که تا الان، هم تجربیات بشری و هم علم ثابت کرده است این است که تمامی پیشرفت ها، پویایی ها و اقداماتی که بشر را به امروز رسانده است همه و همه مبتنی بر فعالیت ها و حرکت های نیروی انسانی بوده است. یعنی آنچه که امروزجوامع سنتی به وضعیت امروزی جدید رسانده ، مملو از تکنولوژی و پیشرفت در همه ابعاد اجتماعی است ،که همه مبتنی بر توانمندی های نیروی انسانی می باشد.
فرماندار ویژه لارستان ادامه داد:اگر نیروی انسانی در جامعه پویا و توانمند شد و از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل های فکری، جسمی و روحی و معنوی خودش استفاده کرد، آن جامعه یقیناً جامعه ای رو به پیشرفت خواهد بود و جامعه ای بوجود می آید که به تمامی اهداف خودش خواهد رسید، البته اگر در کنار توجه به علم و دانش،تعهد، اعتقادات و ارزشهای آن جامعه هم لحاظ شود.
وی خطاب به دانش آموزان تاکید کرد: اگر خواستار این هستید که خود، مملکت ،وابستگان و هم دینتان نسبت به گذشته از پویایی هر چه بیشتری برخوردار و در جوامع بین المللی امروزی حرفی برای گفتن داشته باشد، باید از همین امروز سعی کنید وقت خود را به بطالت نگذرانید.
حسنی خاطر نشان کرد:امروزه در کنار آن توانمندی انسانی، مدیریت زمان نیز بهترین موضوعی است که می تواند به دانش آموزان و دانشجویان و انسانها کمک کند تا از وقت خودشان استفاده ای بهینه داشته باشند. بنابراین قدر دوران جوانی و دوران دانش آموزی خود را بدانید و به آن توجه داشته باشید و بدانید که امروز بهترین فرصت ها و موقعیت ها در خدمت شماست که بتوانید به نحو مطلوب از آن استفاده کنید.
نماینده عالی دولت در لارستان با بیان اینکه ایجاد پیوند بین آموخته های دانش آموزان و نیازهای جامعه لازم و ضروری است؛ تصریح کرد:در جامعه و مراکز علمی و مراکز آموزشی و دانشگاهی  افرادی موفق خواهند بود که بتوانند از زمان به نحو مطلوب استفاده کنند و در کنار آن پیوندی بین آموخته های علمی و ذهنی با نیازهای جامعه، بین علم و صنعت و بین علم و تولید ایجاد کنند و پیوندی برقرار کنند  بین آنچه که می آموزند یا آنچه که در عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و صنعتی و همه و همه که جامعه به آن نیاز دارد.
معاون استاندار فارس افزود:همه می دانیم زمانی 10 درصد جامعه ما باسواد بودند و طبیعی هم بود که دولت ظرفیت جذب آن 10 درصد را بعنوان کارمند اداری داشت و هر کسی که دیپلم می گرفت معلم می شد. علتش هم این بود که هم جایگاه اداری حاکمیت پر نشده بود و هم تعداد باسوادان جامعه کم بود و این نگرش  ایجاد شد که همه الزاماً هر کسی که تحصیل می کند کارمند دولت بشود اما با گسترش مدارس، دانشگاه ها ، همه آمدند و در مقاطع تحصیلی بالا درس خواندند و با سواد شدند، ولی ظرفیت دولت در همان حد ماند و نگرش مردم هم تغییر نکرد و این مهم باعث شد که طی سالهای اخیر از نظر اشتغال؛ جامعه ما با موج بیکاری و عدم اشتغال و مشکلاتی مواجه شود. بنابراین باید نگرش خودمان را نسبت به درس خواندن و نسبت به مدارک علمی بالا و اینکه می خواهیم در آینده چه کاره شویم تغییر بدهیم.
فرماندار ویژه لارستان بیان کرد:دانش آموزانی موفق هستند که در هنگام درس خواندن خلاقیت هم ایجاد کنند و آنرا به عنوان یک الگو به جامعه ارائه دهند،چرا که اگر در کنار آموخته های دانش آموزان، خلاقیت و روحیه فن آوری از همین الان رشد و نمو یابد یقیناً در آینده دیگر جوانان امروزی منتظر این نمی مانند که به یک اداره استخدام شوند چون شغل خودشان  به نوعی آماده است.
حسنی در پایان سخنانش به دانش آموزان تاکید کرد:نوع نگرش خود را نسبت به بازار کار از هم اکنون عوض کنید و نبایستی انتظار داشته باشید که کارمند دولت بشوید. لذا این هنرستانهای فنی به شما کمک می کند که برای خود از همین حالا شغل  ایجاد کنید،که امیدواریم با همین روحیه علم و عمل در این هنرستان ها بتوانید وضعیتی ایجاد کنید که زمانی که فارغ التحصیل شدید، نیرویی توانمند ، تأثیر گذار و  نقش آفرین برای جامعه باشید.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز