تا پایان سال جاری؛

مشکلات کارگران پروفیل ساوه پایان می یابد

۱۳۹۶/۰۷/۰۲ - ۱۳:۳۳:۰۳
کد خبر: ۶۱۶۹۵۱
مشکلات کارگران پروفیل ساوه پایان می یابد
مدیر عامل کارخانجات نورد و پروفیل ساوه گفت: با برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده تا پایان سال جاری مشکلات کارگری این شرکت پایان می‌یابد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محمد رستمی صفا در حاشیه بازدید رئیس کل دادگستری استان مرکزی، رئیس دادگستری و دادستان ساوه از این واحد تولیدی و صنعتی گفت: این کارخانه با سابقه 44 ساله و ظرفیت تولید 20 هزار تن انواع لوله بزرگترین کارخانه جهان از نظر تنوع و کیفیت در تولید است که تا قبل از سال 1385 با اشتغال بکار نزدیک به 1900 نفر به اندازه ای از بنیه مالی برخوردار بود که در سال برای هر کارگر به اندازه 20 ماه حقوق به جای 12 ماه پرداخت می کرد.

وی بیان کرد: به دلیل بی مهری هایی که از سال 1385 توسط دولت وقت صورت گرفت و تحریم هایی که بعد از آن اعمال شد موجب بروز آسیب جدی به این واحد بزرگ تولیدی و صنعتی شد.

وی با اشاره به صادرات قابل توجه این شرکت تا سال 1385 اظهار کرد: اعمال تحریم ها موجب از دست دادن بازارهای جهانی این شرکت شد و از آن زمان مشکل تولید در این شرکت بوجود آمد و پس از مشکلات دیگری نظیر مشکل بانکی، بیمه و مالیات به مشکلات افزوده شد.

مدیر عامل این واحد تولیدی افزود: با بروز مشکلات و آسیب جدی این شرکت در سال 1386 ظرفیت این شرکت به 70 درصد کاهش و در سال های 87 تا 93 به کمتر از 9 درصد رسید.

وی گفت: علیرغم مشکلاتی که بوجود آمد با تمام توان کار را دنبال کردیم و طی 9 سال گذشته بالغ بر 1380 میلیارد تومان حقوق کارگر، بیمه و مالیات از سوی کارفرما پرداخت شده است.

رستمی صفا ادامه داد: این واحد تولیدی در دوران طلایی خود 55 درصد محصولات تولیدی خود را صرف تامین مواد اولیه کارخانجات بزرگ و کوچک کشور می کرد و صنایع زیادی از تولیدات این شرکت استفاده می کردند. 13 درصد تولیدات به کشورهای مختلف صادر می‌شد و 20 درصد از تولیدات صرف اجرای پروژه های عمرانی می شد.

وی ادامه داد: این مجموعه عظیم هم اکنون فاقد کارت بازرگانی و گواهی ارزش افزوده است و در حوزه مبادلات تجاری و کالا به دلیل نداشتن کارت بازرگانی و گواهی ارزش افزوده با مشکلات جدی مواجه است.

وی با اشاره به اعتراضات اخیر کارگران این شرکت گفت: همواره حافظ منافع کارگران هستم تا حافظ منافع شرکت و به عنوان مدیرعامل شرکت با ارتباط خوبی که با کارگران دارم توانسته ام مشکلات آنان را تا حد توان برطرف کنم.

رستمی صفا گفت: بخشی از معوقات کارگران پرداخت شده و طی روزهای آینده تا پایان اردیبهشت ماه مابقی معوقات کارگران را پرداخت می کنیم و با یک برنامه ریزی منظم ظرفیت تولید را افزایش می دهیم تا بتوانیم مابقی معوقات را پرداخت کنیم.

وی تصریح کرد: با افزایش ظرفیت تولید تا پایان آذرماه سال جاری به 20 هزار تن و تا پایان سال به 30 هزار تن ضمن رونق تولید قطعا تمامی مطالبات پرداخت و بروز خواهد شد و شرکت می‌تواند با دو شیفت 12 ساعته به کار تولید ادامه دهد و صادرات خود را از سر گیرد.

وی تاکید کرد: به مسئولان دولتی و قضائی قول خواهیم داد که این شرکت تا پایان سال مشکل کارگری نداشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز