بازدید دبیر شورایعالی مناطق آزاد از پژوهش سرای دانش آموزی منطقه آزاد ماکو

۱۳۹۶/۰۷/۰۴ - ۰۹:۵۵:۳۹
کد خبر: ۶۱۷۷۳۱
بازدید دبیر شورایعالی مناطق آزاد از پژوهش سرای دانش آموزی منطقه آزاد ماکو
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در سفر یکروزه به منطقه آزاد ماکو، از پژوهش سرای دانش آموزی این منطقه بازدید کرد و با اقدامات انجام شده در این مرکز آشنا شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، مرتضی بانک در بازدید از پژوهش سرای دانش آموزی منطقه آزاد ماکو گفت: با راه اندازی و توسعه پژوهش سراها، امکان استفاده دانش آموزان از آخرین فناوری ها و دانش روز دنیا میسر می شود و این امر نیز زمینه آشنایی با دستاوردهای علمی و انجام آزمایش های مختلف علمی را برای دانش آموزان فراهم می کند.

مشاور رییس جمهور با اشاره به اینکه توسعه پژوهش سرای دانش آموزی ماکو جزو پروژه های با اهمیت است، افزود: دولت تدبیر و امید از این اقدامات حمایت جدی می کند.

حسین فروزان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این بازدید با بیان اینکه در سال گذشته آزمایشگاه نانو در این پژوهش سرا راه اندازی شده است، گفت: برای راه اندازی و تجهیز این آزمایشگاه سه میلیارد و 700 میلیون ریال هزینه شده که از این میزان 900 میلیون ریال برای خرید تجهیزات این آزمایشگاه از سوی منطقه آزاد ماکو مساعدت شده است.

تجهیزات موجود در آزمایشگاه نانو منطقه آزاد ماکو علاوه بر دانش آموزان مورد استفاده دانشجویان دانشگاه های این شهرستان نیز قرار می گیرد.

در حال حاضر 300 دانش آموز در رشته های مختلف تحصیلی عضو پژوهش سرای دانش آموزی منطقه آزاد ماکو بوده و از بخش های زیست شناسی، فیزیک، شیمی رایانه، ربات و کتابخانه استفاده می کنند.

این پروژه در قالب تعمیر و تجهیز پژوهش سرا، خرید هفت دستگاه تجهیزات نانوبه همراه وسایل جانبی اجرایی شده است.

علاوه بر این، مطالعه و احداث پارک علم و فناوری در سال جاری نیز از دیگر پروژه های علمی و تحقیقاتی سازمان منطقه آزاد ماکو است.

منطقه آزاد ماکو در شمال غرب ایران واقع شده و بزرگترین منطقه آزاد کشور به شمار می رود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز