هشدار پلیس فتا در خصوص جمع آوری کمک های مالی برای نیازمندان در ماه محرم در فضای مجازی

۱۳۹۶/۰۷/۰۴ - ۱۲:۱۸:۰۲
کد خبر: ۶۱۷۸۲۰
هشدار پلیس فتا در خصوص جمع آوری کمک های مالی برای نیازمندان در ماه محرم در فضای مجازی
رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی درخصوص افزایش کلاهبرداری های مالی با عنوان جمع آوری کمک های برای افراد نیازمند و بی بضاعت در ایام عزاداری هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، سرهنگ "محسن محمودی" در خصوص جمع آوری کمک های مالی برای نیازمندان در فضای مجازی، گفت: در دنیای امروزی سیر پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات و نوآوریهای حاصل از آن مانند شبکه های اجتماعی و اینترنت و... موجب پیدایش نوع و شگردهای جدید کلاهبرداری در این فضا شده است که این روزها نیز کلاهبرداران با سوء استفاده از عواطف ، باورها و احساسات مذهبی مردم، با بیان کردن جمع آوری کمک های مالی به نیازمندان در ایام ماه محرم اقدام به کلاهبرداری می کنند.

این مقام انتظامی افزود: در ایام و مناسبت های مختلف مانند ایام سوگواری ابا اعبدالله الحسین و ماه صفر کلاهبرداران با انتشار پیامهایی مانند کمپین جمع آوری کمک های نقدی برای نیازمندان و ... در شبکه های اجتماعی و یا سایت های اینترنتی بارگذاری می کنند که هموطنان باید مراقب باشند به هیچ عنوان به این پیام ها اطمینان نکنند و اگر می خواهند کمکی نیز به افراد بی بضاعت یا نیازمند کنند حتماً از طریق سایت ها و موسسات معتبر اقدام نمایند.

سرهنگ "محمودی"در خصوص دانلود مداحی ها در ایام ماه محرم تصریح کرد: کاربران فضای مجازی باید آگاه باشند که فایل های مداحی را از سایت های معتبر اقدام به خریدیا دانلود کنند چرا که احتمال آلوده بودن این فایل ها در این ایام باتوجه به درخواست های زیاد کاربران زیاد بوده و بعد از دانلود حداقل فایل دریافت شده را ویروس کشی کنند لذا به روز بودن آنتی‌ویروس در سیستم‌های رایانه ای و تبلت و گوشی های هوشمند یک ضرورت است و بعد از هر دانلود اقدام به ویروس‌کشی سیستم نیز ضروری است.

رئیس پلیس فتا استان در پایان گفت: در صورت بروز مشکلات در فضای سایبری، به پلیس فتا مراجعه و مشکل خود را با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند و یا با شماره های 2188756 ،110 موضوع را به پلیس اطلاع و در صورت هر گونه پیشنهاد و انتقاد با شماره 197 تماس حاصل نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز