استاندار کهگیلویه و بویراحمد :

استاندار همه جریانات و سلایق سیاسی هستم / برخی آمارها در استان آزار دهنده است

۱۳۹۶/۰۷/۰۴ - ۱۳:۰۸:۰۵
کد خبر: ۶۱۷۸۸۷
استاندار همه جریانات و سلایق سیاسی هستم / برخی آمارها در استان آزار دهنده است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آمارهایی بخصوص در زمینه دسترسی به تخت‌های بیمارستانی در مناطق مختلف استان گرفتم که آزار دهنده بود.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ علی محمد احمدی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تعامل همه دستگاهها، نگاه سیستمی، مدیریت هوشمندانه و پرهیز از هرگونه بخشی نگری از جمله عوامل رسیدن به توسعه پایدار در این استان است، افزود: با شناسایی همه ظرفیتها و پتانسیلهای طبیعی و انسانی استان می توان گامی مهم در این خصوص برداشت.

وی با اشاره به وجود برخی نابرابری‌ها و عدم توازن در برخی بخشها بیان کرد: یکی از سیاستهای دولت در استان حذف تبعیض ها و پیاده سازی توازن منطقه‌ای است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تخصیص اعتبارات استانی بر حسب برنامه های ارایه شده از سوی دستگاههای اجرایی و شاخص‌های عملیاتی بوده و باید همه دستگاه‌ها به این مقوله به عنوان یک استراتژی نگاه کنند.

احمدی خدمت رسانی به مردم و رفع موانع تولید و به سرانجام رساندن طرحها و پروژه های نیمه تمام و مهم استان را از اولویتها دانست و تصریح کرد: در مدت کوتاه حضور خود در استان با جلسات فشرده کارشناسی با مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی سعی در آشنایی با وضعیت استان و ترسیم راهبردها و راهکارهای مناسب هستیم.

وی استفاده از نظرات و پیشنهادها و حتی انتقادهای نخبگان، روحانیت و دلسوزان را چراغ راهی برای حرکت رو به جلو و حل مشکلات دانست و عنوان کرد: داشتن خط مشی اعتدالگرایی در حوزه مسایل فرهنگی و دینی از جمله عوامل توسعه فرهنگی و تقویت باور و ایمان در میان اقشار مختلف جامعه است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به انتظارات علما و روحانیون از دولت به ویژه در مسایل فرهنگی، اشاره و تاکید کرد: همان میزان که حفظ مبانی دینی و اسلامی مهم و ارزشمند است باورسازی و باورپذیری جوانان نیز باید مورد توجه باشد، زیرا نمی‌توان با برخی روش‌های سلبی و تحمیلی به دنبال جذب آنان بود.

احمدی با اشاره به شخصیت برجسته مرحوم آیت الله ملک حسینی بیان کرد: نماینده فقید ولی فقیه در استان در دوران ستمشاهی و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی محوریت اتحاد و همبستگی مردم جنوب به ویژه عشایر بود.

وی گفت: باید سعی شود در خور شان و جایگاه آن مجاهد و مبارز برجسته از وی تقدیر کرد و البته در کنگره ملی آن مرحوم که در آینده نزدیک برگزار می شود به نحوی شایسته به تبیین ابعاد شخصیتی مرحوم آیت الله ملک حسینی پرداخته خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مطالعات طرح آمایش سرزمین استان در حال نهایی شدن است، افزود: سرمایه گذاری عظیم در مناطق و روستاهایی که مهاجرت به شهر در آن زیاد است، صحیح نیست و باید طرح آمایش مورد توجه قرار بگیرد و هدفگذاری های لازم در این حوزه انجام شود و مسائل توازن منطقه ای به نحو صحیحی صورت گیرد.

احمدی بر تلاش برای توسعه استان تاکید کرد و گفت: من نیز از جنس مردم هستم و با همه مسائل و فقر و مشکلات آشنایی دارم و تلاش خواهیم کرد که تمام توان را با استفاده از ظرفیت های انسانی و پتانسیل های استان به کار بگیریم و توسعه استان را شاهد باشیم و دست به دست هم دهیم و به نظام و مردم خدمت کنیم.

وی با اشاره به ولایتمداری مردم استان بیان کرد: جمعیت محدود استان و کثرت شهدای استان نشان از روحیه شهادت و فداکاری بالای مردم استان دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هر کس توانایی کمک به استان را داشته باشد لازم است تا فضا را برای کار کردن آن‌ها فراهم کنیم، افزود: در همین چند روزی که مدیران رفت و آمد داشتند آمارهایی بخصوص در زمینه دسترسی به تخت‌های بیمارستانی در مناطق مختلف استان گرفتم که آزار دهنده بود. مطمئن باشید که مجموعه استانداری همچون دولت و رئیس‌جمهور، نماینده آحاد مردم است و ما نیز استاندار همه جریانات و سلایق سیاسی هستیم.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنم استاندار همه مردم استان باشم، ادامه داد: در صورتی که استاندار در عمل و در جهت‌گیری و توجهات به یک منطقه توجه کند خطای نابخشودنی انجام داده است و نگاه ما اینست که همه سرمایه‌های استان مورد تکریم قرار بگیرند و نقطه نظرات همه را می‌گیریم و در نهایت خودم تصمیم گیرنده اصلی هستم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نمی‌گوییم که سیاسی نیستیم و اصولا کسی نیست که بینش سیاسی نداشته باشد، اضافه کرد: بیشتر به دنبال تقویت استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم و اولویت خود را برای رشد قابلیت‌ها و استعدادهای این استان می‌گذاریم.

 

نظر شما