مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:

جز یک مورد لغو ؛ هیچ کنسرتی در استان لغو نشده است

۱۳۹۶/۰۷/۰۴ - ۱۳:۱۶:۲۱
کد خبر: ۶۱۷۸۹۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از اجرای بیش از 540 اجرای صحنه‌ای موسیقی در این استان طی چهار سال اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محمدرضا سوقندی در دیدار اعضای انجمن موسیقی استان با محمدرضا خباز استاندار سمنان با بیان اینکه هر ساله به طور متوسط بیش از 110 کنسرت موسیقی در استان برپا شده است،  گفت : در چهار سال اخیر هیچ مجوز کنسرتی جز در یک مورد که به دلیل عدم رعایت تعهدات مجری برگزار نشد کنسرتی در این استان لغو نشده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان از هنر به عنوان یک نیاز بشری نام برد و ادامه داد: با زبان هنر می‌توان به کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کمک کرد.

وی از هنرمندان و فعالان موسیقی در استان به عنوان هنرمندانی بسیار با اخلاق؛ سالم و متعهد نام برد و گفت: این ویژگی‌ها به همراه تعهد هنرمندان به ارزش‌های دینی و اخلاقی به برپایی بهتر برنامه‌های فرهنگی و هنری در استان کمک شایانی می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از وجود 16 آموزشگاه موسیقی در سطح این استان خبر داد و تصریح کرد: نیمی از این آموزشگاه‌های موسیقی در مرکز استان فعالیت دارند.

سوقندی یادآوری کرد: از سال ۱۳۹۲ تا کنون ۵۴۲ مجوز اجرای موسیقی صحنه ای(کنسرت)در سراسر این استان صادر و در موعد مقرر برگزار شده‌اند.

وی با اشاره به لزوم برون‌سپاری امور هنری به مردم و فعالان هنری بخش خصوصی خاطرنشان کرد: بیش از 95درصد از امور موسیقی استان به مردم و فعالان فرهنگی واگذار شده است و پنج درصد باقیمانده نیز مربوط به امور تایید صلاحیت‌ها و صدور مجوزهاست که بر اساس قانون والزاما در انحصار دستگاه‌های دولتی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، استقبال مردم استان از موسیقی بومی و محلی را بی‌نظیر خواند و اضافه کرد: این اقبال و اشتیاق از احترام و علاقه مردم استان به موسیقی محلی و سنتی ناشی می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون برای ۴ مؤسسه استان درخواست مجوز اجرای موسیقی صحنه‌ای شده است، افزود: تاکنون برای یک مؤسسه مجوز اجرا صادر شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز