جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر خبر داد:

ورود قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه به محرومیت‌زدایی در استان

۱۳۹۶/۰۷/۰۴ - ۱۴:۲۵:۲۶
کد خبر: ۶۱۷۹۶۱
ورود قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه به محرومیت‌زدایی در استان
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر از ورود این قرارگاه به محرومیت‌ زدایی در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری  برنا ، ابراهیم احمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران به ماهیت شکل گیری قرارگاه پیشرفت و آبادانی اشاره کرد و گفت: این قرارگاه در حوزه محرومیت زدایی در تمامی استان های کشور توسط فرمانده کل سپاه پاسداران با نگاه محرومیت زدایی دهستان ها تشکیل شده است و در استان ها نیز فرمانده سپاه آن استان فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی است.

وی افزود: با توجه به گذشت 39 سال از پیروزی انقلاب اسلامی دغدغه پیشرفت و آبادانی روستاها همیشه مایه نگرانی رهبر معظم انقلاب بوده است از این رو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصمیم گرفت این قرارگاه را شکل دهد.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با بیان اینکه قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان بوشهر در پنج کارگاه فعالیت خود را انجام می دهد ابراز داشت: این قرارگاه در حوزه سلامت، تعلیم و تربیت، فرهنگی تبلیغی، عمرانی و زیرساخت و اشتغال فعالیت می کند و با توجه به ظریب محرومیتی که از سازمان برنامه بودجه گرفته شد دهستان بوالخیر با 17 روستا از توابع تنگستان، دهستان کبگان با 16 روستا از توابع شهرستان دشتی و دهستان ده رود با 16 روستا از شهرستان دشتستان جامعه هدف قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان است که باید در این منطقه به امر محرومیت زدایی بپردازیم و آن را از ظریب محرومیت هشت خارج کنیم.

احمدی با بیان اینکه آغاز فعالیت این قرارگاه از اردیبهشت ماه امسال بوده است گفت: تا پایان تیر ماه کار جمع آوری اطلاعات و تشکیل بانک اطلاعاتی در پنج حوزه فعالیتی که عنوان شد انجام دادیم؛ در هیچکدام از این فعالیت ها رسالت ما موازی کاری با دستگاه های دولتی نیست بلکه هدف ما پر کردن خلأهایی است که در روستا مشاهده می شود و این کار با هماهنگی مشارکت دستگاه های دولتی جهت رفع محرومیت زدایی از روستاهای استان انجام خواهیم داد.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر افزود: با تمامی دستگاه های دولتی جلساتی را برگزار کردیم و وظایف و رسالت قرارگاه را شرح دادیم و نیز با برخی از این دستگاه ها هم تفاهم نامه همکاری منعقد شد.

وی با اشاره به فعالیت کارگروه سلامت اظهار داشت: در حوزه سلامت در هر کدام این روستاها حداقل یک نفر را به عنوان سفیر سلامت داریم که کارهای آموزشی و اطلاع رسانی از طریق آن انجام می شود؛ همچنین درحوزه پیشگیری و بهداشت، اصلاح سبک تغذیه، کاهش مریضی ها و امراضی که شیوع پیدا کرده فعالیت هایی را خواهیم داشت.

احمدی عنوان کرد: خانواده هایی را در روستاها شناسایی کردیم تا پس از برگزاری دوره های آموزشی از آنها به عنوان مبلغان حوزه سلامت در روستا استفاده شود، در حوزه ترک اعتیاد و اصلاح الگوی تغذیه و شناسایی بیماری های بغرنج و شناسایی امراض شیوع پیدا کرده در بین مردم همچون دیابت و فشار خون دوره هایی را برای رفع آن برگزار می کنیم.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با اشاره به فعالیت کارگروه تعلیم و تربیت اظهار داشت: در این حوزه جامعه هدف ما آموزش و پروش است و برنامه های مرمت و تجهیز برخی از مدارس روستاها مد نظر داریم، همچنین احداث چند باب مدرسه و احیای زنگ پرورشی در دستور کار است.

وی به وظایف کارگروه فرهنگی تبلیغی پرداخت و گفت: این کارگروه وظیفه دارد به ازای هر هزار نفر در هر روستا یک روحانی را مستقر کند و در همین ارتباط روحانیونی را شناسایی کردیم و مصاحبه و دوره توجیهی آنان برگزار شده است.

احمدی تعداد روحانیون شناسایی شده را 13 نفر عنوان کرد و گفت: قرار است برای این روحانیون خانه های عالم ساخته و به امر تبلیغ بپردازند.

وی با بیان اینکه در حوزه زیرساخت پروژه های عام المنفعه و پروژه های اشتغال زا در اولویت قرار دارند اظهار داشت: این پروژه ها شناسایی و تفاهم نامه آن امضا شده و در آینده نزدیک شروع به کار خواهند شد.

احمدی احداث پل، خانه عالم، راه روستایی، طرح آبخیزداری، احداث مدارس، آبرسانی روستایی، مرمت و تجهیز مدارس، بند خاکی استخر نگه داشت آب و پهلوگیر اسکله را از جمله پروژه های عمرانی عنوان کرد.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با اشاره به حوزه اشتغال گفت: باید در هر روستا ظرفیت های آن از نظر نیروی انسانی و منابع طبیعی استخراج شود و به تناسب آن طرح اشتغالی زایی که از طرف دهستان به سمت ما می رسد در کارگروه اشتغال بررسی و مورد حمایت قرارمی گیرد و در نهایت اجرایی می شود.

احمدی پل ارتباطی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان با مردم را سایت جهادگران جنوب عنوان کرد و گفت: شهروندان می‌توانند جهت اطلاع از فعالیت‌های انجام شده به سایت اینترنتی http://jehadgaranjonoub.ir/  مراجعه نمایند

 

نظر شما