مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی؛

۶۶ هزار دانش آموز خارجی در مدارس خراسان رضوی ثبت نام شدند

۱۳۹۶/۰۷/۰۴ - ۱۳:۲۶:۱۱
کد خبر: ۶۱۷۹۶۲
۶۶ هزار دانش آموز خارجی در مدارس خراسان رضوی ثبت نام شدند
مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار برنا در مشهد افزود: از این تعداد 60 هزار دانش آموز دارای مدارک اقامتی معتبر و شش هزار و 168 دانش آموز تبعه خارجی فاقد مدرک اقامتی هستند.

محمد عجمی در گفتگو با خبرنگار برنا در مشهد ادامه داد: از سال 1394 ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی فاقد مدرک اقامتی معتبر در خراسان رضوی آغاز شد و تا تیر ماه امسال 11 هزار فرد فاقد مدارک که خود یا والدینشان مدارک اقامتی معتبر نداشتند در مدارس ثبت نام شدند.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: در مجموع از سال 1394 تا پایان ثبت نام امسال 17 هزار و 168 دانش آموز خارجی فاقد مدرک اقامتی معتبر در مدارس دولتی این استان ثبت نام کرده اند.

وی آمار کل دانش آموزان مشغول به تحصیل اتباع خارجی را در خراسان رضوی شامل دارای مدرک اقامتی معتبر و افراد فاقد مدارک 77 هزار و 168 دانش آموز اعلام و بیان کرد: تمامی اتباع خارجی که به مدارس دولتی مراجعه کرده اند ثبت نام شده اند و کسی بخاطر نداشتن مدرک اقامتی از تحصیل باز نمانده است اما از تعداد کسانی که خودشان برای ثبت نام اقدام نکرده و در فرایند ثبت نام شرکت نکرده باشند اطلاعی نداریم.

عجمی افزود: از سال 1395 هیچ وجهی بابت شهریه ثبت نام از دانش آموزان اتباع خارجی گرفته نمی شود در حالی که قبل از آن مبلغی به عنوان شهریه ثبت نام اخذ می شد اما اگر مدارس دولتی همانند دانش آموزان ایرانی وجهی را بابت خودیاری از دانش آموزان بگیرند این امر به آموزش و پرورش مربوط می شود هر چند تاکنون تخلفی در این زمینه به اداره کل امور اتباع خارجی گزارش نشده است.

وی ادامه داد: هم اینک در خراسان رضوی شش هزار دانشجوی اتباع خارجی نیز حضور دارند که در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی این استان تحصیل می کنند.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: امسال اولین سالی است که به آن دسته از اتباع خارجی که در طرح سرشماری شرکت کردند اجازه ثبت نام در دانشگاهها هم داده شده است.

بر اساس برآوردها جمعیت اتباع خارجی غیرمجاز ساکن خراسان رضوی حدود 70 هزار نفر است. در مجموع 320 هزار نفر تبعه خارجی در این استان سکونت دارند که تنها 150 هزار نفر آنها دارای کارت آمایش و مدارک اقامت قانونی هستند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز