به مناسبت سالروز عملیات ثامن الائمه(ع) ؛

رژه باشکوه امروز نیروهای مسلح در آبادان

۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۱۲:۴۸:۲۳
کد خبر: ۶۱۸۳۷۹
رژه باشکوه امروز نیروهای مسلح در آبادان
همزمان با پنجم مهر ماه سالروز عملیات ثامن الائمه(ع) که منجر به شکست حصر آبادان شد، روز چهارشنبه نیروهای مسلح با حضور سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعان در این شهر رژه رفتند.

به گزارش خبرگزاری برنا در سالروز شکست حصر آبادان، نیروهای نظامی و انتظامی مستقر در شهرستان های آبادان و خرمشهر با برگزاری رژه، توان رزمی و دفاعی خود را به نمایش گذاشتند.

در این آیین یگان های نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران ، نیروی انتظامی، غیورمردان بسیج و عشایر، آمادگی خود را برای مقابله با دشمنان این مرز و بوم اعلام کردند.

در این آیین انواع شناورهای رزمی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله ناوچه رزمی موشک انداز ذوالفقار، شناور عاشورا، موشک انداز طارق به نمایش گذاشته شد.

فرمانده بسیج ناحیه مقاومت آبادان در این آیین با گرامیداشت پنجم مهر گفت: عملیات ثامن الائمه نمادی از اتحاد نیروهای مردمی، ارتش و سپاه بود.

سرهنگ دوم پاسدار مجید حسین زاده افزود: شکست حصر آبادان در عملیات ثامن‌الائمه یکی از موفقیت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس بود که زمینه‌ساز طرح‌ریزی و پیروزی عملیات بیت ‌المقدس شد.

وی اظهارکرد: مقاومت مردم آبادان در 330 روز محاصره این شهر باعث تغییر استراتژی نظامی دشمن در آن نقطه شد.

عملیات ثامن الائمه از عملیات‌های مهم در جنگ ایران و عراق است که با رمز نصر من الله و فتح قریب در محور آبادان - شرق کارون در پنجم مهر سال 1360 به فرماندهی نیروی زمینی ارتش و لشکر 77 خراسان انجام و منجر به شکست حصر آبادان و باز پس گیری بیش از 150 کیلومتر مربع از خاک ایران اسلامی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز