"مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان "تاکیدکرد:

لزوم رعایت ملاحظات زیست محیطی در ایام محرم و صفر/هم استانی ها درمراسم گل مالی از قطع درختان خودداری کنند

۱۳۹۶/۰۷/۰۶ - ۱۲:۰۴:۴۲
کد خبر: ۶۱۸۷۴۵
لزوم رعایت ملاحظات زیست محیطی در ایام محرم و صفر/هم استانی ها درمراسم گل مالی از قطع درختان خودداری کنند
"مهرداد فتحی بیرانوند" عزاداران حسینی را به رعایت ملاحظات زیست محیطی در ایام محرم و صفر فرا خواند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ فتحی بیرانوند درجمع خبرنگاران وهمچنین با حضور در برنامه رادیویی و بخشهای مختلف خبری شبکه استانی افلاک برلزوم رعایت ملاحظات زیست محیطی در ایام محرم و صفرتاکید کرد.

وی ضمن  آرزوی قبولی عزاداری های مردم فهیم استان لرستان در پیشگاه حضرت حق و  تبیین فرهنگ عاشورایی اظهارداشت: هر ساله با فرا رسیدن ایام محرم و صفر حجم زیادی از نذورات در ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف در مساجد، هیات‌ها و تکایای مذهبی در سطح شهر توزیع و حجم انبوهی از زباله های پلاستیکی در سطح معابر و خیابانهای شهر رها می می‌شود؛ که این امر می تواند ضمن به خطر انداختن سلامت شهروندان موجبات آلودگی های زیست محیطی را فراهم نماید و لازم است عزاداران حسینی و مسئولین هیات های مذهبی ملاحظات زیست محیطی را دراین خصوص رعایت نمایند.

این مسئول  همچنین از هم استانیها و عزادران حسینی خواست که حتی الامکان برای توزیع نوشیدنی های گرم مانند شیر و چای از لیوان های کاغذی استفاده و نسبت به جمع آوری و مدیریت پسماندها در این ایام توجه ویژه و جدی داشته باشند. 

فتحی  بیرانوند  بنر هایی با مضامین توصیه ها و ملاحضات زیست محیطی در محل جایگاههای اصلی عزاداری و تکایا در سطح شهر  نصب شده است، از مسئولین هیات ها و تکایای مذهبی نیز درخواست نمود که در محل توزیع نذورات،  کیسه های پلاستیکی و سطل های زباله  قرار داده  و نظارت لازم را بر  جمع آوری و جلوگیری از پخش شدن این ظروف در سطح خیابانها داشه باشند.

وی در خصوص مراسم گل مالی که از رسوم و آیین های کهن این دیار به شمار می رود از هم استانیهای عزیز درخواست کرد که از قطع اشجار جهت این مراسم خود داری کرده و از راه های جایگزین مانند بکارگیری مشعل های گازی استفاد نمایند.

 

 

 

نظر شما