زمینگیر شدن ۹۳ باند قاچاق و کشف ۱۴ تن مواد مخدر در اصفهان

۱۳۹۶/۰۷/۱۰ - ۱۲:۰۷:۱۳
کد خبر: ۶۱۹۶۲۴
زمینگیر شدن ۹۳ باند قاچاق و کشف ۱۴ تن مواد مخدر در اصفهان
فرمانده انتظامی استان از کشف بیش از 14 تن مواد مخدر و انهدام 93 باند و شبکه بزرگ قاچاق مواد افیونی توسط ماموران این فرماندهی از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد .

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، سردار" مهدی معصوم بیگی" اظهار داشت: در راستای مقابله جدی و قاطعانه با قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر با تلاش های مجاهدانه صورت گرفته توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و دیگر واحد ها از ابتدای امسال تا کنون مقدار 14 تن و 666 کیلو و 850 گرم انواع مواد افیونی کشف شده است.

این مقام انتظامی افزود: از این مقدار مواد کشف شده 10تن و 263کیلو و 450 گرم آن تریاک، یک تن و 199 کیلو و 110 گرم آن هروئین، 11کیلو و 660گرم شیشه، دو تن و 28 کیلو و 560 گرم حشیش، 40 کیلوگرم مرفین و یک تن و 124 کیلوو 70 گرم آن سایر مواد بودند.

سردار معصوم بیگی از انهدام 93 باند و شبکه بزرگ قاچاق مواد مخدر در این مدت خبر داد و اظهار داشت: با کارهای اطلاعاتی و عملیاتی ویژه صورت گرفته 192 قاچاقچی که همگی آن ها غیر بومی بودند دستگیر، 15 قبضه اسلحه جنگی  کشف ، 422 دستگاه خودروی سبک و سنگین و 65 دستگاه موتورسیکلت نیز توقیف شد.

فرمانده انتظامی خاطر نشان کرد: اغلب این باندها از خودروهای سبک و تیزرو برای انتقال مواد مخدر استفاده می کردند و مقصد بیشتر محموله های آنان به سمت تهران و استان های شمالی بود که با تیزهوشی و اشرافیت بالای ماموران در عملی کردن نقشه خود ناکام شدند.

این مقام ارشد انتظامی استان به توفیقات یگان تکاوری و اکیپ گشت کویری عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر در این مدت اشاره کرد و بیان داشت: مقدار یک تن و 960کیلو و 770 گرم از مواد کشف شده با اجرای طرح های کنترل مبادی ورودی و راه های فرعی و خاکی در کویربه دست آمده است.

فرمانده انتظامی استان، رویکرد پلیس استان را کاهش تقاضا برای مصرف مواد مخدر عنوان کرد و اظهار داشت: در این رابطه طی شش ماهه امسال تعداد یک هزار و 382 طرح پاکسازی نقاط آلوده و طرح مقابله با خرده فروشان و دستگیری معتادان متجاهر در سطح استان اجرا و افراد توزیع کننده، نگهدارنده، حمل کننده و معتادان متجاهر دستگیر و به مراجع قانونی تحویل شدند.

وی با تقدیر از همکاری و هماهنگی خوب دستگاه قضائی استان برای برخورد قاطعانه با توزیع کنندگان مواد مخدر گفت: یکی از طرح های خوبی که با همکاری دستگاه قضائی استان عملیاتی شده طرح پلمب منازلی است که به محل های فروش مواد تبدیل شده بودند که در این زمینه با تلاش های صورت گرفته تعداد 9 منزل در سطح شهرستان اصفهان پلمب شد که این طرح توانسته در جلوگیری از فعالیت مجدد خرده فروشان در این منازل بسیار موثر باشد.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه 5.2درصد از کل دستگیرشدگان در عملیات های پلیس مبارزه با مواد مخدر را زنان تشکیل می دهند که رشد نرخ اعتیاد زنان نگران کننده است.

این مقام انتظامی از راه اندازی گروه ضربت مقابله با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر در پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد و گفت: واحدهای گشت این یگان در هر منطقه به گشت زنی های هدفمند پرداخته و نسبت به پاک سازی و سالم سازی محیط های عمومی از مظاهر علنی توزیع و مصرف مواد مخدر و روانگردان ها اقدام خواهند کرد.

نظر شما