مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین:

در طراحی ورودی ها باید به ماهیت شهر ها توجه شود

۱۳۹۶/۰۷/۱۰ - ۱۳:۳۴:۱۲
کد خبر: ۶۱۹۷۱۰
در طراحی ورودی ها باید به ماهیت شهر ها توجه شود
برای دستیابی به راهکارهای مناسب در طراحی و ساماندهی ورودی شهرها، توجه به ماهیت مفهوم ورودی از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: فضای ورودی شهرها، اتصال دهنده فضای طبیعی خارج و فضای مصنوعی داخل شهر، به عنوان برقرار کننده ارتباط میان شهر و پیرامونش، از برخی الگوهای ارتباط فضایی پیروی می کند.

وی در ادامه افزود: محورهای ورودی در شهرها به عنوان یک فضای شهری، اولین فضا در برخورد با پدیده شهر می باشد لذا توجه به مفهوم ورودی و الگوهای رایج ارتباط فضایی این پدیده یکی از اساسی ترین مطالعات در توجه به رویکرد فضاهای شهری است.

اسماعیلی با بیان این مطلب که برای دستیابی به راهکارهای مناسب در طراحی و ساماندهی ورودی شهرها احتیاج به برنامه ریزی درست دارد خاطر نشان کرد: ابتدا توجه به ماهیت مفهوم ورودی و شناخت پدیده ای این موضوع و همچنین توجه به ویژگی و ماهیت های شهر یکی از اساسی ترین موضوعاتی است که در طراحی ورودی شهرها باید در نظر گرفت.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی در ادامه یادآور شد: موضوع ساماندهی محور میرزا کوچک خان واقع در ضلع غرب شهر بعنوان یکی از محورهای ورودی شهر از محور رشت، در جلسه کمیسیون ماده5 مطرح شد.

اسماعیلی ادامه داد: با عنایت به اینکه تهیه طرح ساماندهی محور، توسط مهندسین مشاور در سنوات پیش صورت پذیرفته مقرر گردید مطالعات مذکور مورد بازنگری و به روز رسانی قرار گیرد و طرح پیشنهادی پس از تحقیق و به روزرسانی جهت بررسی و سیر روال تصویب به دبیرخانه کمیسیون ماده5 ارائه گردد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز