افزایش کشف پرونده جرایم سایبری در گیلان

۱۳۹۶/۰۷/۱۱ - ۱۵:۱۰:۱۸
کد خبر: ۶۲۰۲۵۰
افزایش کشف پرونده جرایم سایبری در گیلان
کشف پرونده های حوزه فضای تولید و تبادل اطلاعات گیلان 27درصد رشد داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ سردار محمدرضا اسحاقی فرمانده انتظامی استان گیلان گفت: پرونده های حوزه فضای تولید و تبادل اطلاعات گیلان نسبت به مدت مشابه پارسال 27 درصد رشد داشته است.

وی  با بیان اینکه پرونده های ورودی حوزه  پلیس فتا، سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ، 45 درصد افزایش یافته است افزود: : هتک حیثیت و نشر اکاذیب ،مزاحمت اینترنتی ،برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب های بانکی و سایر جرایم نظیر قمار بازی، تهدید و اخاذی مهمترین جرایم سایبری استان در سال جاری است.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به اینکه 78درصد متهمانی که به دستگاه قضایی معرفی شده اند را مردان و 22درصد را زنان تشکیل می دهند اظهار داشت:بین 17تا 46سال است.

سردار محمدرضا اسحاقی اعلام کرد: 45 درصد بزهکاران اینترنتی که در 6 ماهه سال جاری به دستگاه قضایی معرفی شده اند ، دارای تحصیلات عالی دانشگاهی بودند.

وی افزود: شهروندان باید در انتخاب پیام رسان های موبایلی شرکت های بیگانه و استفاده از خدمات آن ها ، محرمانگی و امنیت اطلاعات شخصی را جدی بگیرند.

سردار اسحاقی با اشاره به لزوم استفاده از نرم افزارهای پیام رسان ایرانی از سوی شهروندان و وسواس به خرج دادن در دوستی های فضای مجازی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز