معاون اقتصادى استاندار تاکید کرد:

ضرورت بروز رسانی ظرفیت های سرمایه گذاری توسط مدیران دستگاه ها

۱۳۹۶/۰۷/۱۲ - ۱۱:۰۳:۴۳
کد خبر: ۶۲۰۵۲۸
ضرورت بروز رسانی ظرفیت های سرمایه گذاری توسط مدیران دستگاه ها
معاون اقتصادى استاندار بر ضرورت بروز رسانی ظرفیت های سرمایه گذاری توسط مدیران دستگاه ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار در ستاد سرمایه گذاری استان بیان داشت: باید مدیران دستگاه های اجرایی اهتمام ویژه ای نسبت به بهره گیری از ظرفیت های استان داشته باشند و با روزآمد کردن اطلاعات خود زمینه ارائه آنها را به سرمایه گذاران خارجی و سفارت خانه ها فراهم آورند.

وی گفت: حوزه سرمایه گذاری استان به 2بخش داخلی و خارجی تقسیم شده و جذب سرمایه گذاری خارجی به اداره امور اقتصاد و دارایی و جذب سرمایه گذاری داخلی به مرکز جذب سرمایه گذاری استان محول شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ادامه داد: تاکنون مجوز بهره برداری از 2هزار مگاوات انرژی خورشیدی و بادی در استان برای سرمایه گذاران صادر شده است.

حبیبی افزود: ظرفیت تولید انرژی های نو در استان چهار هزار مگاوات است که تاکنون به سرمایه گذاران برای بهره برداری از این مقدار مجوز داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: بهره برداری از انرژی های نو در استان قزوین در ابتدا متولی خاصی نداشت اما در راستای حمایت از سرمایه گذاری در این بخش شرکت توزیع نیروی برق را متولی آن کردیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: به برخی از سرمایه گذاران انرژی های نو در استان مجوز و زمین اعطا شده که به دلیل نداشتن اهلیت و توانایی در خصوص بهره برداری از آنها هنوز اقدام نکرده اند و باید برای بازپس گیری مجوزها از افراد فاقد اهلیت وارد عمل شد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: به زودی یک طرح بزرگ انرژی بادی در منطقه سیاه پوش بخش طارم سفلی به بهره برداری می رسد که نقش بسیار مهمی در تامین برق کشور و رونق اقتصادی منطقه ایفا می کند.

حبیبی همچنین افزود: قزوین ظرفیت های بالایی در حوزه صنعتی، گردشگری و انرژی های نو دارد و هرچند مطالعات اولیه در خصوص شناسایی آنها انجام شده ولی کفایت نمی کند.

وی ادامه داد: در سال گذشته برای استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری استان و حل مشکلات واحدهای تولیدی با بنیاد برکت و مستضعفان وارد تعامل و مذاکره شدیم و در این راستا واحدهای تولیدی دارای مشکل برای حمایت به این بنیادها معرفی شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز