شناسایی استعدادهای ورزشی باید از مدارس آغاز شود

۱۳۹۶/۰۷/۱۲ - ۱۲:۲۹:۰۵
کد خبر: ۶۲۰۶۰۴
شناسایی استعدادهای ورزشی باید از مدارس آغاز شود
آیین تکریم سرپرست اداره کل ورزش و جوانان و معارفه مدیرکل جدید آن صبح چهارشنبه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان و جمعی دیگر از مسئولان و ورزشکاران برگزار شد و یکی از تاکیدات مهم معاون سیاسی و امنیتی استاندار، کشف و شناسایی استعدادهای ورزشی استان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، دکتر مهرداد ابراهیمی در این مراسم اظهار داشت:شناسایی استعدادهای ورزشی باید از سطوح مدارس آغاز شود زیرا در این حالت، مشکلی برای سال های آینده در بحث قهرمانی در میادین مختلف ورزشی جهان نخواهیم داشت.

وی کشف و شناسایی استعدادهای ورزشی را بسیار مهم و موثر قلمداد کرد و افزود: به موضوع کشف و شناسایی استعدادهای ورزشی در سطح مدارس و دانشگاه ها کمتر پرداخته شده در حالی که باید تمام توجه مدیران به این مساله معطوف شود.

وی تقویت امر ورزش را منجر به ایجاد نشاط و افزایش امید به زندگی دانست و تصریح کرد: در نظام آموزش و پرورش ما باید موضوع ورزش در سطوح مختلف عجین شود.

دکتر ابراهیمی در بخش دیگر سخنان خود خواستار در پیش گرفتن ورزش به عنوان یک روش متعادل و متوازن شد و بیان کرد: امیدواریم بتوانیم جنبه های عقلانی، جسمانی ، عاطفی، اخلاقی و اعتقادی را از طریق موضوع ورزش تقویت کنیم.

وی افزود: ورزش استان هم به لحاظ جایگاه  ورزشی و هم به لحاظ تاسیسات و ساختمان و امور حرفه ای جای کار بسیاری دارد که تنها با برنامه ریزی و تخصیص اعتبارات می توانیم کمک احوال ورزشکاران و مدیران باشیم.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در ورزش  حرف های بیشتری برای گفتن داشته باشیم اگرچه تک ستاره های ورزشی در عرصه بین المللی نیز داریم که امیدواریم تعداد آن ها افزایش یابد.

ابراهیمی با تاکید بر این نکته که ورزش ما با موضوع فرهنگ عجین شده است، تصریح کرد:با توجه به یادآوری این نکته که بهترین سرمایه های اجتماعی کشور ما ، اعتماد، مشارکت و ارتباطات است، لذا می توان با این تفاسیردر میادین ورزشی هم کار فرهنگی انجام داد چرا که موضوع مشارکت در ورزش می تواند با تاکید بر این سرمایه های اجتماعی نمود عینی پیدا کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با تاکید بر بهره مندی متوازن زنان و مردان از امکانات ورزش نیز گفت: این تساوی حقوق زنان و مردان در ورزش باید هم در ساعات ورزشی و هم در بحث بهره مندی از اماکن ورزشی درنظر گرفته شود.

مهرداد ابراهیمی  با بیان اینکه تربیت در ورزش باید به منظور شکوفا شدن شخصیت شکل گیرد؛ افزود: هماهنگی های درون و برون سازمانی، فعال سازی کارگروه ها و سمن های ورزشی، تعادل در نگاه شهرستانی به امر ورزش ، ایجاد آرامش در ورزش، گره گشایی از کار مردم و ورزشکاران از اهم رسالت های مدیرکل ورزش و جوانان استان است.

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان نیز در این آیین با تاکید بر این که خراسان شمالی در مقوله ورزش ظرفیت های قابل توجهی دارد، گفت:باید شرایطی برای درخشش بیشتر ورزشکاران این استان در میادین بین المللی فراهم شود.

امیررضا خادم تصریح کرد: یکی از اولویت های مدیریت جدید حوزه وزارت ورزش و جوانان این استان توجه به جوانان و عملیاتی کردن برنامه های آن حوزه است هر چند محدودیت های مالی و قانونی در این حوزه وجود دارد اما باید بتوانیم با نظارت و بررسی سایر دستگاه‌ها در حوزه جوانان گام های مناسبی در این حوزه نیز برداریم.

وی در ادامه سخنان خود توجه به حوزه جوانان، بانوان و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی را از مهم ترین عناصر این حوزه برشمرد و افزود:مدیرکل جدید ورزش و جوانان خراسان شمالی باید به مقوله حوزه جوانان توجه بیشتری داشته باشد چرا که این حوزه جزو رسالت های اصلی وزارت ورزش و جوانان و دولت دوازدهم است.

خادم در ادامه خاطرنشان کرد: حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه ورزش و جوانان نباید به عنوان غنیمت یا یک موقعیت کوتاه مدت در نظر گرفته شود بلکه سرمایه گذاران باید به طور جدی مورد حمایت قرار گیرند.

وی گفت: مدیران کل ورزش و جوانان استان ها باید از ظرفیت های مدیران شهرستانی بر اساس قانون استفاده کنند زیرا هیات های استانی و ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها دو بال اصلی برای موفقیت هر اداره کل استانی محسوب می شوند.

گفتنی است در این آیین از زحمات محمد حسین احمدی، قدردانی و کورش بهادری به عنوان مدیرکل جدید ورزش و جوانان خراسان شمالی معرفی شد.

 

نظر شما