فرماندار بویراحمد خبر داد :

عدم توجه جدی به پسماند شهر یاسوج

۱۳۹۶/۰۷/۲۲ - ۱۵:۳۴:۵۰
کد خبر: ۶۲۰۶۳۱
عدم توجه جدی به پسماند شهر یاسوج
فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: پسماند شهر یاسوج و سایت محل دفن زباله "دوپشته" دشتروم مغفول مانده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سید محمد کاظم نظری در نشست بررسی و اتخاذ تصمیم نهایی در خصوص وضعیت سایت دفع پسماند دوپشته دشتروم یاسوج با حضور جمعی از مردم روستاهای دشتروم  گفت : ساماندهی وضعیت دفع زباله در مرکز استان از سالهای قبل بنا به دلایل مختلف به تعویق افتاده است و ضرورت دارد هر چه سریعتر نسبت به این مهم اقدامات لازم و اساسی صورت گیرد .

وی بیان کرد: فارغ از درست یا غلط بودن مکان یابی اولیه سایت و با توجه به انباشت زباله در "دوپشته" دشتروم، شاید بتوان گفت برای هزاران سال این مکان به زباله آلوده شده و چاره ای جز ساماندهی و مدیریت صحیح این فضا نداشته باشیم .

فرماندار شهرستان بویراحمد با بیان اینکه در سال گذشته اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان برای ساماندهی پروژه دفع زباله یاسوج اختصاص دادیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلایل مختلف تا کنون از آن اعتبار به خوبی استفاده نشده است .

نظری تصریح کرد: بحث پسماند شهر یاسوج و سایت "دوپشته" دشتروم مبحث تازه و جدیدی نیست که کسی از آن خبر نداشته باشد و باوجود جلسات متعدد و مصوبات مختلفی که در این زمینه وجود دارد هنوز راه به جایی نبرده است و مغفول مانده است.

وی راه اندازی کارخانه کمپوست را تنها راه برون رفت از این وضعیت عنوان کرد و ادامه داد: علاوه بر تغییر وضعیت دفع زباله به روش مدرن و صنعتی، ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت بهداشتی و زیست محیطی از دیگر مزایای آن خواهد بود .

رئیس کارگروه پسماند شهرستان بویراحمد از شهرداری یاسوج خواست تا هرچه سریعتر نسبت به درج آگهی و تحویل زمین به سرمایه گذار برای ایجاد کارخانه کمپوست اقدام کند .

نظری اضافه کرد: با توجه به همکاری خوب و مشارکت مردم منطقه دشتروم برای احداث سایت و کارخانه دفع زباله، همچنین جبران خسارات احتمالی به مردم آن منطقه، تلاش می شود تمام نیروهای کار مورد نیاز کارخانه از مردم و جوانان جویای کار در منطقه ی دشتروم بکارگیری شوند .

مکان یابی و محل سایت دفع زباله دشتروم در سال ۱۳۷۲ صورت گرفته که تاکنون بصورت سنتی حجم زیادی از زباله های شهرستان بویراحمد در این مکان جمع آوری و دفع شده است . سایت دوپشته دشتروم تنها مرکز دفع زباله در شهر یاسوج پایتخت طبیعت ایران می باشد که مشکلات زیادی را برای محیط زیست، مردم و مسئولان ایجاد کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز