در برنامه ریزی برای برنامه های هفته کودک نشاط بخشی و رفتارهای جمعی مدنظر قرار گیرد

۱۳۹۶/۰۷/۱۲ - ۱۴:۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۲۰۷۰۲
سرپرست اداره کل امور فرهنگی اجتماعی استانداری گفت : در برنامه ریزی برای برنامه های هفته کودک نشاط بخشی و رفتارهای جمعی مدنظر قرار گیرد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، محمدی در اولین جلسه هماهنگی هفته بزرگداشت کودک که در استانداری برگزار شد ، این هفته را فرصتی مناسب برای توجه به این قشر جامعه و غربالگری برنامه های این هفته دانست و گفت : توجه به نشاط بخشی و آشنایی با رفتارهای جمعی از مواردی است که باید در برنامه ریزی برای هفته کودک مورد توجه قرار گیرد.

وی به جایگاه کودک در توسعه اقتصادی و اجتماعی اشاره نمود و افزود: 80 درصد شخصیت افراد در کودکی شکل می گیرد ، اگر امروز آستانه تحمل در جامعه پایین آمده و یا آسیب های اجتماعی افزایش یافته است لازمه اش برنامه ریزی برای کودکان و فراهم نمودن فضایی اجتماعی برای آنان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز در این جلسه، کودکان را ارزشمندترین سرمایه ملی عنوان نمود و گفت: امروزه مطالبات و هم تعریف کودکان عوض شده است لذا باید متناسب بر این تعاریف و مطالبات برنامه ریزی های لازم انجام شود.

زاهدی افزود: امسال برنامه های هفته کودک به دلیل تقارن با ماه محرم و با هدف نهادینه نمودن ارزشهای تربیتی قیام امام حسین (ع) با رویکرد آموزه های عاشورایی برنامه ریزی و اجرا می شود.

وی ادامه داد: 150 برنامه برای کودکان و نوجوانان در کانون ها و مراکز ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می شود که برگزاری کارگاههای مختلف هنری  با موضوعات عاشورایی ، اجرای تعزیه خوانی ، برپایی خیمه با عناوین ، نمادها و نشانه های عاشورایی ، اجرایی مسابقات کتابخوانی از جمله این برنامه ها است .

وی برگزاری نشست های تخصصی ، برپایی غرفه معرفی و عرضه محصولات فرهنگی ، برگزاری جلسات دیدار و هم اندیشی کودکان با مسئولان اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی استان ، عیادت از کودکان بیمار ، تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان روستایی توسط بخش مکاتبه ای آفرینش های ادبی را از جمله دیگر برنامه های هفته کودک در استان اعلام کرد.

در ادامه این جلسه هر یک از مدیران و نمایندگان دستگاههای اجرایی مرتبط با کودکان به بیان برنامه ها و اقدامات خود در خصوص هفته کودک و بیان نقطه نظرات خود در خصوص اجرای هر چه بهتر این برنامه ها پرداختند.

گفتنی است از پانزدهم تا بیست و یکم مهر ماه هفته ملی کودک نامگذاری شده که امسال برای این هفته شعار "هر کودک نشانی خداست " انتخاب شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز