سیدحمیدرضاکاظمی :

دولت و مجلس سندآمایش سرزمینی را جدی بگیرند/انگیزه‌ای برای اجرا وجود ندارد

۱۳۹۶/۰۷/۱۵ - ۱۴:۱۹:۲۹
کد خبر: ۶۲۱۶۲۲
دولت و مجلس سندآمایش سرزمینی را جدی بگیرند/انگیزه‌ای برای اجرا وجود ندارد
نماینده مردم پلدختر ومعمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: نه اینکه دولت اقدامی در زمینه مطالعه آمایش سرزمینی انجام نداده ولی انگیزه‌ای برای اجرا وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛کاظمی  در خصوص تهیه سند آمایش سرزمینی، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم کشور رشدی متوازن داشته باشد، باید آمایش سرزمینی به طور جدی در دستور کار قرار گیرد و منابع را به شکلی توزیع کنیم که کشور در مسیر توسعه حرکت کند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های منابع انسانی، امکانات ملی و توانمندی‌های مختلف بتوانیم، توسعه و رشد متوزانی داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تا کنون سند آمایش تهیه نشده است، افزود: مشکل ما این است که نگاه ملی نداریم  و با نگاهی بخشی به موضوعات می‌نگریم، در دولت و مجلس بیشتر موضوعات با نگاهی بخشی دنبال می‌شوند.

کاظمی با بیان اینکه استان‌های مختلف ممکن است ظرفیت‌های مختلفی مانند نفت و گاز، کشاورزی و صنعت داشته باشند، متذکر شد: بایستی به طور دقیق این موضوعات را مورد مطالعه قرار دهیم و این رشد متوزان را با توجه به ظرفیت‌ها در کشور ایجاد کنیم.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمی‌گویم دولت اقدامی در زمینه مطالعه آمایش سرزمینی انجام نداده ولی انگیزه‌ای برای اجرا وجود ندارد، گفت: در مجلس نیز باتوجه به فشارهای حوزه انتخابیه، هر کسی به فکر این است که تلاش جزیره‌ای را برای حوزه خود داشته باشد، با این شرایط باید دولت و مجلس آمایش سرزمینی را جدی بگیرند و رشد متوزانی را برای کشور رقم  بزنند تا از منابع کشور به خوبی استفاده شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز