مدیرکل بهزیستی استان یزد خبر داد :

زندگی ۱۰۰ هزار سالمند در یزد

۱۳۹۶/۰۹/۰۲ - ۲۰:۲۵:۱۱
کد خبر: ۶۲۱۶۸۵
زندگی ۱۰۰ هزار سالمند در یزد
مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به اینکه ۱۰۰ هزار سالمند در استان یزد زندگی می‌کنند، گفت: ۱۳ هزار نفر از این سالمندان در زندگی فعلی خود تنها هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛  جلیل عفتی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران یزد با اشاره به اینکه در ماه مهر مناسبت‌های متفاوتی در ارتباط با افراد تحت پوشش بهزیستی استان یزد وجود دارد، اظهار داشت: نخستین هفته ماه مهر به نام ناشنوایان نام‌گذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: 40 درصد معلولیت‌ها در استان یزد معلولیت‌های جسمی حرکتی، 35 درصد معلولیت‌های ذهنی و رفتاری و 26 درصد معلولیت‌های حسی است که ناشنوایی و نابینایی جزو معلولیت‌های حسی است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد باقی مانده معلولیت‌ها در استان یزد را مربوط به سایر معلولیت‌ها دانست و گفت: معلولیت ناشنوایی به دلیل عارضه عدم ارتباط با محیط و دیگران یکی از مهمترین معلولیت‌ها است، و به همین دلیل به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفت است.

عفتی از جمله اقدامات صورت گرفته در ارتباط با معلولیت ناشنوایی را پیشگیری از بروز این معلولیت و توانمندسازی و توانبخشی ناشنوایان دانست و ادامه داد: غربالگری کودکان تازه به دنیا آمده از طریق معاینات، کاشت حلزون و تحصیل دانش‌آموزان ناشنوا در مدارس عادی از جمله اقداماتی است که در ارتباط با بحث ناشنوایی در استان یزد انجام شده است.

وی تعداد کل ناشنوایان استان یزد را سه هزار و 500 نفر دانست و ادامه داد: تمام این افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و از خدماتی که این سازمان به ناشنوایان ارائه می‌کند از جمله ارائه سمعک استفاده می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد هفته جهانی سالمندان را دومین مناسبت ماه مهر دانست و تصریح کرد: افراد 60 و 65 سال به بالا در جامعه به عنوان سالمند شناخته می‌شوند و پدیده پیری یک پدیده طبیعی در نظام آفرینش به حساب می‌آید.

عفتی با اشاره به اینکه تعداد سالمندان یزد از میانگین کشوری بیشتر است، ادامه داد: میانگین سالمندی در ایران به ازای هر 100 نفر، 9 و سه دهم نفر است که در استان یزد این رقم معادل 9 و نیم در 100 نفر است.

وی با تاکید بر اینکه تعداد کل سالمندان استان یزد 100 هزار نفر است که عمده آنها خانم هستند، بیان کرد: بیش از نیمی از سالمندان استان یزد بدون همسر هستند و به تنهایی و یا در کنار فرزندان و دیگر افراد خانواده زندگی می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد تعداد کل سالمندان استان یزد را که به صورت تنهایی زندگی می‌کنند را 13 هزار نفر معادل 13 درصد کل معلولان استان دانست و تصریح کرد: پیشنهاد سازمان بهزیستی برای سالمندان زندگی زوجی است و فرزندان و مسئولان باید این موضوع را در بین سالمندان تنها گسترش دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز