سرانجام رخ داد ؛

معرفی هشت گزینه نهایی برای جانشینی استانداری کردستان

۱۳۹۶/۰۷/۱۶ - ۱۴:۳۱:۵۸
کد خبر: ۶۲۲۱۰۹
معرفی هشت گزینه نهایی برای جانشینی استانداری کردستان
با رفتن عبدالمحمد زاهدی از کردستان، بیش از سه هفته است که اسامی و گزینه های مختلفی برای استانداری کردستان مطرح می شود که با گذشت زمان همچنان آینده این پست مهم و حساس استان مشخص نیست.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ عبدالمحمد زاهدی در اقدامی غافلیگر کننده از استانداری کردستان رفت و حال بعد از گذشت بیش از سه هفته وضعیت و آینده استانداری کردستان مشخص نشده است و هر لحظه اسامی جدید در فضای مجازی برای استاندار شدن در کردستان مطرح می شود.

۲۲ شهریور ماه و در جلسه هیات دولت عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان در دولت تدبیر و امید به عنوان استاندار قزوین منصوب شد و بعد از گذشت یک هفته، علیرضا آشناگر معاون سیاسی و امنیتی استانداری کردستان با حفظ سمت و با صدور حکمی از سوی وزیر کشور به عنوان سرپرست استانداری کردستان منصوب شد.

از لحظه انتصاب عبدالمحمد زاهدی به عنوان استاندار کردستان، گمانه زنی ها از سوی گروه ها و جریان های سیاسی و البته افراد مختلف برای استاندار شدن در کردستان آغاز شده است و هر لحظه اسمی جدید در این بین معرفی می شود و نکته جالب توجه اینجاست که شمار زیادی هم دست به کار شده و با مطرح کردن خود در شبکه های اجتماعی به عنوان گزینه استانداری کردستان بازار گرمی می کنند.

بازی با اسامی و گزینه های مختلف در شبکه های اجتماعی همچنان گرم بود که هفته قبل شورای هماهنگی اصلاح طلبان کردستان با برگزاری جلسه ای که گفته می شود یک نصف روز طول کشیده بود، شش گزینه مورد نظر خود را برای استاندار شدن در کردستان معرفی کردند.

تنها  یک روز پس از انتشار اطلاعیه شورای هماهنگی اصلاح طلبان کردستان مبنی بر لزوم انتصاب فردی بومی به عنوان استاندار کردستان، وزارت کشور در بیانیه ای بومی بودن را از اولویت های انتخاب استانداران حذف کرد و عنوان کرده بود که اولویت اصلی در این زمینه همراهی با برنامه ها و سیاست های دولت تدبیر و امید است.

بازی با گزینه های مختلف و اسامی متعدد همچنان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ادامه داشت تا اینکه بالاخره روز شنبه اعضای مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی با معاون سیاسی وزیر کشور نشستی برگزار کرده و هشت نفر را به عنوان گزینه های مورد نظر برای استانداری کردستان معرفی کرده اند.

سید احسن علوی نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته روز شنبه نشست نمایندگان مردم کردستان با معاون سیاسی وزیر کشور پیرامون انتخاب استاندار جدید کردستان برگزار شد.

وی با اشاره به جزئیات برگزاری این نشست هماهنگی، عنوان کرد: مطالبه اصلی نمایندگان این بود که هیئت دولت در درجه نخست، انتصاب استاندار بومی و اهل سنت برای کردستان را مدنظر قرار دهد و در مراحل بعدی به فکر انتصاب استاندار بومی اهل تشیع و در نهایت استاندار غیربومی برای کردستان باشد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اعضای مجمع نمایندگان مردم استان کردستان در مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز هشت گزینه را برای استانداری کردستان معرفی کردند.

وی از نام بردن اسامی این گزینه ها خودداری کرد و گفت: این افراد شامل سه گزینه از میان مدیران فعلی استان، دو گزینه از میان مدیران کُرد و اهل تشیع مرکزنشین و سه گزینه غیربومی برای تصدی استانداری کردستان به وزارت کشور معرفی شدند.

وی گفت: این احتمال وجود دارد که طی روزهای آینده نامه معرفی استاندار جدید کردستان به هیئت دولت ارسال شود که در این صورت استاندار جدید استان، به احتمال فراوان در جلسه هفته جاری هیات دولت معرفی می شود.

علوی ضمن تقدیر از وزارت کشور بابت عدم تعجیل در تعیین استاندار جدید و احترام قائل شدن مجموعه وزارتخانه برای نظر مجمع نمایندگان کردستان افزود: یکی از احتمالات درباره تعیین استاندار جدید کردستان این است که از میان ۸ گزینه معرفی شده توسط نمایندگان، ۲ نفر به دولت معرفی می‌شوند تا در جلسه هیئت دولت یک گزینه از میان آنها به عنوان استاندار معرفی شود.

وی تأکید کرد: این احتمال هم وجود دارد که فردی به عنوان استاندار جدید کردستان معرفی شود که نام وی در میان ۸ گزینه معرفی شده توسط نمایندگان هم نباشد.

انتخاب سریعتر استاندار کردستان به دلیل شرایط خاص ملی و منطقه ای و همچنین پایان دادن به یک ماه تعطیلی و رکود کاری در ادارات و سازمان های دولتی یکی از نیازهای لازم و ضروری در این استان است و به همین دلیل مردم انتظار دارند که دولت در کوتاهترین زمان ممکن تکلیف این مهم را مشخص کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز