دیروز رخ داد;

جان سالم به در بردن خرس گرفتار در آمل

۱۳۹۶/۰۷/۱۷ - ۱۲:۴۸:۵۴
کد خبر: ۶۲۲۴۷۴
جان سالم به در بردن خرس گرفتار در آمل
یک قلاده خرس قهوه ای که در تله باغداران در ارتفاعات نمارستاق از توابع بخش لاریجان شهرستان آمل گرفتار شده بود، با همکاری مردم وماموران محیط زیست رهاسازی شد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آمل گفت: به دنبال گزارش های مردمی مبنی بر گرفتار شدن یک قلاده خرس قهوه ای عصریکشنبه در تله باغداران منطقه ییلاقی نمارستاق آمل، 2 اکیپ از این اداره، نیروهای اعزامی از اداره کل محیط زیست مازندران به همراه یک دامپزشک به منطقه اعزام و پس از چند ساعت تلاش با استفاده از مواد بی هوش کننده، موفق به رهاسازی این خرس نر شدند.

بهمن صادق نژاد افزود: این خرس به دلیل تلاش برای رهاسازی خود از میان بندهای تله، دچار جراحت و زخم سطحی و جزیی از ناحیه دست و پا شده بود که مداوا شد.

وی اضافه کرد: این خرس قهوه ای نر حدود 5 ساله پس از تایید سلامت در زیستگاه طبیعی در ارتفاعات بالادست نمارستاق بخش لاریجان آمل رهاسازی شد.

وی گفت که سرد شدن هوا در ارتفاعات آمل، خرس قهوه ای را برای یافتن غذا به روستا کشاند که در تله باغداران گرفتار شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آمل از مردم طبیعت دوست این شهرستان خواست در صورت مشاهده هرگونه جانور زخمی، به دام افتاده یا گرفتار، موضوع را در سریع ترین زمان ممکن به محیط زیست استان و شهرستان های تابعه خبر دهند.

ارتفاعات منطقه نمارستان از توابع بخش لاریجان شهرستان آمل از زیستگاه های اصلی خرس قهوه ای است که بنابر اعلام اداره حفاظت از محیط زیست این شهرستان، جمعیت این گونه از خرس ها در سالهای گذشته افزایش داشته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز