تاکید فرماندار قرچک بر ضرورت پیگیری و رفع مشکلات پسماند

۱۳۹۶/۰۷/۱۸ - ۰۹:۰۹:۰۳
کد خبر: ۶۲۲۷۷۸
تاکید فرماندار قرچک بر ضرورت پیگیری و رفع مشکلات پسماند
فرماندار شهرستان قرچک با اشاره به اینکه بحث پسماند به طور مستقیم با موضوع سلامتی مرتبط است بر ضرورت پیگیری و رفع مشکلات این حوزه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان تهران، مسعود مرسلپور در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان قرچک گفت: کارگاه های چرم و چرم سازی با گزارشی که محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان ارائه کردند، با توجه به یک سری توافقها و تمهیدات و امتیازاتی که دولت داده است،  به چرمشهر انتقال پیدا کنند و تا زمانی منتقل شوند باید در فرصت زمانی که باقی مانده است با همت اداره محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان کمتر به محیط زیست آسیب وارد کنند.

 وی افزود: بستر رودخانه جاجرود در شهرستان قرچک است که محلی شده برای فاضلاب، آشغال و پسماندهای خطرناک  شده است و اگر این روند ادامه داشته باشد و این موضوع توسط آب منطقه ای حل نشود، معضلات امنیتی و اجتماعی دامن گیر شهرستان می شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک به موضوع پسماندهای پزشکی در شهرستان قرچک که هنوز تعیین و تکلیف نشده اشاره کرد و افزود: در این بخش شبکه بهداشت و درمان و محیط زیست با کمک شورای شهر و روستا و دهیاران تدبیری کنند که این پسماندهای پزشکی شهروندان  را نگران کرده است.

وی افزود:  کارگران شهرداری مجبور به جمع آوری پسماندهای پزشکی در سطح شهر هستند که از نظر بهداشتی و درمانی خطرناک است و باید در این خصوص تدبیری اندیشید.

مرسلپور به معضل فاضلاب در حاشیه روستاهای بخش مرکزی اشاره کرد و افزود: هنوز مشکلات فاضلاب های رها شده در حاشیه روستاها رفع نشده و این فاضلاب ها بیماری زا بوده و برای محیط زیست خطرناک است.

وی افزود: سمت غرب برخی از روستاهای شهرستان قرچک را فاضلاب ها در برگرفته و درمسیرباد است که باد آن را به روستاها منتقل می کند و با  در  این خصوص با نظر محیط زیست، شبکه بهداشت و درمان، شورای روستا و دهیاران  تصمیم گیری شدده تا این مشکل برطرف شود.

فرماندار قرچک تاکید کرد: اعضای کارگروه بایستی با عزم و اقدامی جدی و با اجرای دقیق مصوبات کارگروه، در راستای حل مسائل و مشکلات موجود گامهای استوار بردارند.

گفتنی است جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان قرچک با حضور مسعود مرسلپور فرماندار و دیگر اعضای این کارگروه در محل فرمانداری برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز