معاون فنی و زیربنایی اداره کل راه آهن شمالغرب:

افزایش سهم شبکه ریلی از سیستم حمل و نقل ضروری است

۱۳۹۶/۰۷/۱۸ - ۱۲:۲۵:۱۸
کد خبر: ۶۲۲۹۲۶
افزایش سهم شبکه ریلی از سیستم حمل و نقل ضروری است
معاون فنی و زیربنایی اداره کل راه آهن شمالغرب افزایش سهم شبکه ریلی از سیستم حمل و نقل را ضروری دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، منوچهر صفری معاون فنی و زیربنایی اداره کل راه آهن شمال غرب در جلسه شورای هماهنگی حمل و نقل استان که با حضور مدیران کل دستگاههای تابعه وزارت راه و شهرسازی در محل سالن جلسات ساختمان پونک این اداره کل برگزار شد گفت: با توجه به دو خطه شدن راه آهن تهران– قزوین – زنجان و همچنین احداث راه قزوین–رشت که ظرفیت قابل توجهی را در بخش جابجایی کالا و مسافر در استان قزوین ایجاد خواهد کرد، ضرورت دارد که از امروز تلاش های لازم برای ایجاد بسترهای نرم افزاری و سخت افزاری جهت افزایش سهم شبکه ریلی در سیستم حمل و نقل بکار گرفته شود.

صفری عنوان کرد: خط دوم راه آهن تهران–قزوین–زنجان در بخش تهران به قزوین در سه قطعه و در مسیر قزوی -زنجان نیز در ۴قطعه در حال اجراست.

وی اضافه کرد: پیشرفت دو خطه شدن در قطعات اول تا سوم راه آهن قزوین به تهران از ۳۰درصد تا ۷۹درصد می باشد که ۴۰۰میلیارد تومان برای آن اعتبار پیش بینی شده است و محور قزوین به زنجان با پیشرفت ۳۰تا ۴۰درصد با پیش بینی ۶۰۰میلیارد تومان در حال اجراست.

 معاون فنی و زیربنایی راه آهن شمال غرب تصریح کرد: عمده زیرسازی ها تا ۷۰درصد در همه قطعات انجام شده و در روسازی عملیات نیز کارها بخوبی پیش می رود.

صفری یادآور شد: از مسوولان دستگاههای زیربنایی انتظار داریم همکاری بیشتری با مجریان طرح داشته باشند تا کارها به سرعت جلو برود.

وی بیان کرد: در محور زنجان، قزوین، تهران در حال حاضر ۲۵رام قطار مسافربری داریم که انتظار می رود ظرفیت استفاده از این شبکه بیشتر شود تا سرویس دهی در این مسیر دچار چالش نشود و مقرون به صرفه باشد.

معاون فنی و زیربنایی راه آهن شمالغرب گفت: همچنین ۴رام اختصاصی در این مسیر تردد می کند و امیدواریم با فرهنگ سازی مناسب بتوانیم زمینه استفاده بیشتر مردم از شبکه ریلی را در استان فراهم کنیم.

جلسه شورای هماهنگی حمل و نقل و شورای هماهنگی مدیران دستگاههای تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان قزوین به ریاست مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی و با حضور افشین پیرنون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای، آرش بهاروند مدیرکل هواشناسی، محمد کشاورز مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، منوچهر صفری معاون فنی و زیربنایی اداره کل راه آهن شمالغرب، رحیم نصیر زاده رییس کنترل و نظارت پروژه های راهسازی استان های قزوین و زنجان و جعفر قزوینیان مدیر ساخت و توسعه راهها، رافع ناصری فر رییس اداره عمران و بهسازی شهری و حامد مکملی رییس اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی در محل سالن جلسات ساختمان پونک این اداره کل برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز