مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین:

۳۰میلیارد ریال برای نوسازی راهدارخانه های قزوین هزینه شده است

۱۳۹۶/۰۷/۱۸ - ۱۲:۳۲:۳۵
کد خبر: ۶۲۲۹۳۰
۳۰میلیارد ریال برای نوسازی راهدارخانه های قزوین هزینه شده است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین از هزینه کرد ۳۰میلیارد ریال برای نوسازی راهدارخانه های این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، افشین پیرنون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین در جلسه شورای هماهنگی حمل و نقل استان که با حضور مدیران کل دستگاههای تابعه وزارت راه و شهرسازی در محل سالن جلسات ساختمان پونک اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد عنوان کرد: تاکنون۳۰میلیارد ریال برای نوسازی راهدارخانه های قزوین هزینه شده است که این امر نشان دهنده اهمیت راهدارخانه ها می باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین اضافه کرد: طرح نوسازی و بهسازی راهدارخانه و مرمت و تعمیر سرویس های بهداشتی و نمازخانه در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۴راهدارخانه در استان قزوین مستقر شده و خدمت رسانی می کنند که برای نوسازی و بهسازی آنها در سال جاری ۳میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد و تلاش می کنیم این کار تا سال آینده به پایان برسد.

پیرنون بیان کرد: از مجموع ۳۲۰هزار میلیارد تومان بودجه دولت قرار است ۶۰هزار میلیارد تومان آن در عمران هزینه شود و این وضعیت نشان می دهد بدنه دولت بسیار بزرگ و هزینه اداره آن سنگین است که این روند باید اصلاح شود.

وی اذعان کرد: فرایند کار در حمل و نقل جاده ای استان به تبع سیاست وزارتخانه کوچک سازی دولت و واگذاری امور به بخش خصوصی است که در استان نیز این روند دنبال می شود.

این مقام مسئول افزود: بخش عمده ای از فعالیت راهداری و حمل و نقل جاده ای استان که به صورت امانی انجام می شد به بخش خصوصی واگذار شده است و این سهم هر سال بیشتر می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین یادآور شد: تا زمانی که دولت بزرگ است تحقق اقتصاد مقاومتی ممکن نمی شود به همین دلیل باید عمده فعالیتهای غیر حاکمیتی که چالش زا نیست به بخش خصوصی واگذار شود تا بهره وری اتفاق بیفتد.

وی گفت: نگهداری زمستانی راهها تاکنون واگذار نشده که این موضوع نیز در دستور کار برای واگذاری به بخش خصوصی است تا چابک سازی در حمل و نقل محقق شود.

پیرنون اظهار داشت: یکی از خلاهای موجود در بدنه سیستم اداری تربیت نشدن مدیران قوی برای اداره دستگاه های اجرایی در آینده است تا کارها بسرعت واگذار و از توقف فعالیتها جلوگیری شود.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه مواصلاتی استان در تردد کشور تصریح کرد: در استان قزوین با وجود ۶۷۰۰کیلیومتر راه اصلی و فرعی ماهیانه حدود ۱۵ تا ۲۵میلیون تردد صورت می گیرد و ایمن سازی این مسیرهای ملی نیازمند اعتبارات کافی است.

این مقام مسوول بیان کرد: با توجه به اهمیت راه های اصلی استان توجه به منظر آرایی و آرایش حاشیه راهها برای مسافران و رانندگان مهم است و ما نیز در استان به آن اهمیت می دهیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین اضافه کرد: سیاست وزارتخانه افزایش سهم حمل و نقل ریلی از ۱۰درصد به ۴۰درصد است تا بتوانیم هزینه های جابجایی زمینی را کاهش دهیم.

پیرنون گفت: در حال حاضر ۹۰درصد جابجایی بار و مسافر از طریق زمینی انجام می شود که به دلیل هزینه های سنگین این بخش باید با توجه به مزیت های شبکه ریلی زمینه افزایش سهم جابجایی کالا و مسافر از راه آهن را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: باید مردم را تشویق کنیم تا از شبکه ریلی استفاده کرده و از مزایای آن از جمله ایمنی در سفر، هزینه ارزانتر و آرامش بیشتر برخوردار شوند و قیمت ها در شبکه جاده ای هم تعدیل شود.

پیرنون اظهار داشت: شاغلان و فعالان بخش حمل و نقل جاده ای با همه سختی ها و مشکلات این عرصه از درآمدهای پایین خود گلایه مند هستند و چاره ای نیست تا استفاده از راه آهن ترویج شود.

وی در مورد میزان کاهش سوانح رانندگی گفت: در شش ماهه نخست امسال 10درصد کاهش تلفات رانندگی و 14درصد کاهش سوانح رانندگی را در سطح استان شاهد بودیم.

پیرنون در ادامه بیان کرد: در زمینه مقدار بارنامه 8/11درصد رشد و همچنین 14/4درصد رشد در کالای حمل شده را داشته ایم که دلیل این امر نظام مندی حمل و نقل و موضوعات مربوط به آن می باشد.

وی در ادامه از اهمیت تکریم مردم سخن گفت و بیان کرد: باید راهدارخانه های ما در کنار رسالت اصلی در نگهداری مناسب از جاده ها و کمک رسانی در مواقع مورد نیاز شرایطی را فراهم کنند تا مردم بتوانند در صورت نیاز اقامت شایسته ای در راهدارخانه در زمستانهای سرد و یا مواقع بحران داشته باشند و مورد تکریم واقع شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز