آیا دکتر حسن روحانی به سوگندی که یاد کرده ،عمل خواهد کرد؟!

۱۳۹۶/۰۷/۱۸ - ۱۳:۵۱:۲۸
کد خبر: ۶۲۳۰۱۴
آیا دکتر حسن روحانی به سوگندی که یاد کرده ،عمل خواهد کرد؟!
رئیس جمهور سوگند یاد می کند که حافظ قانون اساسی بوده و از حرمت و آزادی افراد و حقوقی که به موجب قانون اساسی برای ملت به رسمیت شناخته شده دفاع نماید.

خبرگزاری برنالرستان -گروه سیاسی: در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ،رئیس جمهور بعد از کسب رای اکثریت ملت و انتخابش به عنوان رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی در مراسمی قانونی و مبتنی بر شرع مقدس اسلامی تحت عنوان مراسم تحلیف حاضر می شود و در پیشگاه ملت و در حضور نمایندگان منتخب ملت و مهمتر از همه در پیشگاه قرآن کریم سوگند یاد می کند که حافظ حقوق ملت بوده و از حرمت و آبروی افراد و شهروندان دفاع نماید .

لازم به ذکر است که این سوگند و مراسم تشریفاتی و نمادین نیست و همه بخشهای آن الزام آور و تعهد آفرین و عینی هست هم به جهت ابتناء این مراسم بر اصول مترقی قانون اساسی و هم به جهت ابتناء آن بر شرع مقدس اسلام، به خاطر سوگندی که در پیشگاه قرآن کریم یاد می نمایند .

در این مقال ابتدا متن اصلی سوگند ریاست جمهوری عینا، بارگزاری شده و سپس پیرامون وقایعی که این روزها در کشور در حال وقوع هست، تحلیل کوتاهی ارائه می گردد که امیدواریم به هر شکل ممکن ریاست محترم جمهوری در جریان این موضوع قرار گرفته و به مطالبات و تعهداتی که به ملت دارند عمل نمایند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز