هم‌اکنون ایران حائز رتبه ۲۳ استاندارد در سطح جهانی است

۱۳۹۶/۰۷/۱۸ - ۱۸:۲۹:۲۲
کد خبر: ۶۲۳۱۳۴
هم‌اکنون ایران حائز رتبه ۲۳ استاندارد در سطح جهانی است
مدیر کل استاندارد آذربایجان غربی گفت: رعایت استانداردها سبب توسعه و پیشرفت کشور می شود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، منصور جلایر صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت ۲۲ مهر، روز جهانی استاندارد برگزار شد گفت: امروزه یکی از الزامات حضور در جوامع جهانی، رعایت استانداردهاست به طوری که این اصل مبنای توسعه و پیشرفت جوامع قرار گرفته است، هرقدر بتوانیم استاندارد های خود را به استاندارد های جهانی نزدیک کنیم می توانیم شاهد توسعه و پیشرفت کشور باشیم.

وی افزود : سازمان همواره در تلاش برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و ترویج تولیدات استاندارد داخلی است و می خواهیم با نزدیک شدن به استانداردهای جهانی بتوانیم در بازارهای جهانی هم حضور داشته باشیم.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی تصریح کرد: هم‌اکنون ایران حائز رتبه ۲۳ استاندارد در سطح جهانی است و تلاش می کنیم این رتبه را ارتقا دهیم.

جلایر گفت: براساس مصوبات سازمان جهانی ایزو مبنی بر ارتقای سطح مطالبات و اگاهی مردم در جامعه، حمایت از تولیدات با کیفیت داخلی، ارتقای سطح دانش و تکنولوژی به عنوان بخشی از اهداف مهم، سعی می کنیم این اهداف را در داخل نیز مورد توجه قرار دهیم.

مدیر کل استاندارد آذربایجان غربی با بیان اینکه از تاریخ ۲۲ تا ۲۸ مهر ماه را به عنوان هفته استاندارد نامگذاری شده است اظهار کرد: "استانداردها شهرها را هوشمندتر می‌کنند" به‌عنوان شعار امسال سال سازمان استاندارد جهانی است که توسط یک هنرمند ایرانی انتخاب شد.

وی در خصوص عملکرد یک ساله این سازمان نیز خاطر نشان کرد: صدور ۱۶۸ مورد پروانه کاربرد استاندارد ، ۱۵ پروانه تمدیدی، ۲۸ پرونده ابطال شده، صدور گواهی نامه وارداتی به تعداد پانزده هزارو ۶۸۱، صدور پروانه صادراتی به میزان یک هزارو ۱۱۳ عدد در زمینه های کشاورزی، ابزار الات خودرو و برقی بخشی از فعالیت های است سازمان در طول یک ساله اخیر بوده است.

 

نظر شما